Forum avocaţi > Civil

Reinnore contract de inchiriere- conditii dezavantajoase pt chiriasi

 07-08-2018
AvatarHelloalx


Buna ziua.
Am nevoie de consultanta in urmatoarea situatie :
Din 2003, familia mea s-a mutat intr-un imobil aflat sub administrarea RAPPS pe vremea aceea, Apps de acum. Desi, am primit sub titlu de locuinta de serviciu, spatiile, acestea nu erau propriu zis locuinta ci foste magazii si ateliere, pe care noi le-am transformat in spatii locuibile. In aceiasi situatie sunt mai multe familii ce au venit dupa noi, la etaj locuiesc familli ce li s-au dat camere si mansarda, care au facut si ei cele necesare pt a deveni acele spatii locuibile. Pe baza contractului s-au facut mai apoi, anexe la contract pentru prelungirea lui pe cate un an de zile. Cu acordul administratie, fiecare dintre noi si-a facut separare de gaz si curent, toate fiind la comun. Unii si-au mai adus imbunatatiri, cum ar fi izolatie exterioara, interioare, geamuri noi ( gemurile originale sunt cu rame de metal)etc. Toate cu stiinta administratorului. In perioada aceasta, prelungirile contractului de inchiriere ajungeau a fi semnate dupa ce treceau luni bune din an, astfel se ajungea sa se reiinoiasca la jumatatea anului, pe anul respectiv.In 2009 , rapps-ul a incercat o forma de fortare a scoaterii chiriasilor din cladire prin marirea abuziva a chiriilor. Unii dintre noi au intentat proces, s-au trimis cereri catre sediul local si cel din Bucuresti, desi s-au pierdut procesele de catre chiriasi, s-a ajuns la un compromis. Totul a fost in regula pana acum 3 ani, cand nu am mai primit anexa la contractul de inchiriere. Nu ne-am agitat, deoarece, a devenit un obicei din partea administratiei sa ne trimita tarziu aceste anexe. Tin sa mentionez ca in toata aceasta perioada, Rapps nu a investit in cladire. Canalizarea s-a infundat de "n" ori si ne-a iesit in casa ( au fost notificati in acest sens de nenumarate ori si au trimis o singura data o vintanja), acoperisul s-a stricat iar chiriasii de la etajele superioare l-au reparat pe banii lor, tevile se sparg constant ( e si normal la o cladire de peste 60 de ani vechime si neintretinuta) si o parte din cladire se rupe efectiv.
In ultimii 3 ani ni s-au promis contracte noi si avantajoase pentru ambele parti, dar nici macar nu a venit un reprezentant sa vada cladirea si sa discute cu noi. Anul acesta, am primit o notificare in care ni se cer dovada veniturilor nete pe fiecare membru de familie din ultimii 3 ani, pentru a reface contractul. La vreo 2 saptamani, primim o alta notificare precum ca odata cu noul contract , chiiasii vor plati si cheltuielile privind reparatiile si administrarea cladirii in noua chirie. Lucru ce ne-a revoltat, avand in vedere ca ei nu au facut nimic in cei 15 ani de cand familia mea sta aici si am vazut.
S-a incercat sa se i-a legatura cu directorul Apps Bucuresti de catre reprezentantul nostru, dar a fost respins. S-a incercat si pe parte politica sa ajungem la o discutie cu persoana respectiva. Nu a dorit. Cei de la sediu local zic ca cei de sediul central se ocupa si uite asa ajungem intr-un cerc vicios in care esti trimis de la unul la altul si nu afli nimic.
Intrebarea noastra este : ce putem sa facem in aceasta situatie? In semn de protest, nu am trimis dovezile de venit si am cerut explicit sa avem o discutie legat de chrii si de conditiile contractelelor, dar am fost refuzati. Exista posibilitatea sa ii dam in judecata. ar fi sanse de castig?
Va multumesc si astept cu interes sfatul dvs.
Răspunde
 11-10-2018
AvatarRadu si Asociatii

Nerva Traian 16, M35, sc.3, ap.77, Bucuresti
0785276357
mihai@radusiasociatii.ro
radusiasociatii.ro
Stimata Doamna/Domn.

Sunt doua aspecte pe care as vrea sa vi le aduc atentiei;
- primul cel privind valoarea chiriei - dumneavoastra puteti contesta actul administrativ prin care s-a stabilit valoarea chiriei in contencios administrativ. Trebuie insa sa aveti motive, adica sa existe un calcul eronat/nelegal/dezechilibrat.

Nu inteleg din explicatia dumneavoastra daca in noua chirie se includ costurile de reparatii pentru viitor sau pentru trecut. De principiu RAAAPPS are dreptul sa includa in costul chiriei costurile justificate (administrare si reparatii), dar in niciun caz pentru trecut si costurile incluse trebuie sa fie efective (adica sa fie un cost propriu zis pentru ei, sa investeasca acele sume in administrare si reparatii) nu doar nominale.

RAAPPS nu este societate imobiliara pe piata libera astfel nu are dreptul sa perceapa chirii din care sa aiba un beneficiu (profit), ci trebuie sa includa doar costul de amortizare al valorii cladirii (calculata la amortizare in 25 de ani), costul administrarii si reparatiilor efective.


- al doilea aspect este acela ca dumneavoastra puteti forta RAAPPS sa va vanda acele imobile. Nu stiu daca aveti aceasta intentie.

Radu MIhai, Radu si Asociatii, 0785276357, mihai@radusiasociatii.ro
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av. Bratulescu Adela

1

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1104

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

2

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 361

Ultimul răspuns

Avocat Petrescu C.

3

Telefon: 0721727157

Doar pt. programări

Locație: Bucuresti

Puncte: 290

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.