Forum avocaţi > Litigii

Daca este constitutional ordin nr.1887/2016- METODOLOGIE din 15 septembrie 2016 de stabilire a nivel

 16-11-2016
AvatarANETA


Ma numesc Lefter Elvis actual str. erou caporal dia nr. 8 judetul vn loc Odobesti
prin prezenta rog a binevoi de a primii un raspuns la cele de mai jos
Daca este constitutional urmatoarele..
ORDIN nr. 1.887 din 15 septembrie 2016privind stabilirea contribuţiei lunare de întreţinere datorate de adulţii cu handicap asistaţi în centrele rezidenţiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susţinătorii acestora şi aprobarea Metodologiei de stabilire a nivelului contribuţiei lunare de întreţinere datorate de adulţii cu handicap asistaţi în centrele rezidenţiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susţinătorii acestora
EMITENT MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 889 din 7 noiembrie 2016METODOLOGIE 15/09/2016
Articolul 3-(2) Persoanele asistate care realizează venituri salariale vor plăti din contribuţia lunară de întreţinere stabilită la art. 1 din ordin următoarele procente: în primul an 80%, în al doilea an 85%, în al treilea an 90%, în al patrulea an 95%, iar din al cincilea an 100%. În tot acest timp persoana asistată este pregătită pentru părăsirea centrului rezidenţial public prin: punerea în practică a unui plan de dezvoltare a abilităţilor de viaţă independentă, precum şi a unui plan de locuire în comunitate.
Hotărârea Guvernului nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale şi a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabileşte contribuţia lunară de întreţinere datorată de către susţinătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidenţiale;

In baza hotararea guvernului nr.978/2015 sa ajuns Articolul 1
Contribuţia lunară de întreţinere datorată de adulţii cu handicap asistaţi în centrele rezidenţiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susţinătorii acestora, denumită în continuare contribuţie lunară de întreţinere, se stabileşte la suma de 900 lei.De ce atunci trebuie sa ei in calcul art.3alin 2Articolul 3-(2) Persoanele asistate care realizează venituri salariale vor plăti din contribuţia lunară de întreţinere stabilită la art. 1 din ordin următoarele procente: în primul an 80%, în al doilea an 85%, în al treilea an 90%, în al patrulea an 95%, iar din al cincilea an 100%. În tot acest timp persoana asistată este pregătită pentru părăsirea centrului rezidenţial public prin: punerea în practică a unui plan de dezvoltare a abilităţilor de viaţă independentă, precum şi a unui plan de locuire în comunitate.Pai ori platim 900 lei conform ordin.1887/2016 si in baza hot.nr.978/2015, ori ni se indica unde sa locuim daca ni se ea toate veniturile confor, art.3.alin.2Consideram ca art.3.alin.2, nu are nici o legatura cu ORDIN nr. 1.887 din 15 septembrie 2016privind stabilirea contribuţiei lunare de întreţinere datorate de adulţii cu handicap asistaţi în centrele rezidenţiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susţinătorii acestora şi aprobarea Metodologiei de stabilire a nivelului contribuţiei lunare de întreţinere datorate de adulţii cu handicap asistaţi în centrele rezidenţiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susţinătorii acestora

EMITENT MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 889 din 7 noiembrie 2016METODOLOGIE 15/09/2016
sau cu hot. nr.978/2015, ori se incalca ordin nr.1887/2016 Articolul 1
Contribuţia lunară de întreţinere datorată de adulţii cu handicap asistaţi în centrele rezidenţiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susţinătorii acestora, denumită în continuare contribuţie lunară de întreţinere, se stabileşte la suma de 900 lei.si adaugand articol in care sa se retina 100% din venituri , si nu stim daca este constitutional ca unei persoane indiferent de provenienta veniturilor, sa se se retina venitu 100%.Si o alta incalcare consideram ca in afara ca se retine 100% din venituri sa se si impuna care sant planurile unde sa locuiesti- ear daca celor din ministeru m uncii li sar oprii 100% din venituri un timp si li sar impune ca nu aveti venituri sa traiti in alt judet decat cel de domiciliu find lipsa veniturilor . cred ca ar considera neconstitutional asa credem si noi ca este la cele prezentate mai sus

De informat ca dorim sa platim servicii sociale dar nu asa cum se specifica mai sus .
In acest ordin aprobat in monitoru oficial MONITORUL OFICIAL nr. 889 din 7 noiembrie 2016 dorim sa fie un procent egal pt. toti beneficiarii indiferent de venit , nu se poate sa ai procent de 100%. poprire din venit daca nu vrei sa pleci in comunitate nu este corect- daca vroiau sa aiba succes ca persoane cu dizabilitati sa traiasca in comunitate sa aiba legislatie buna ear daca nu eau si nu stiu sau rea credinta sa ea modelul de asistenta sociala din olanda si pe urma sa aplice legislativ si in romanai deoarece acolo nu se pune 100% poprire pe venituri

La sedinta au participat: un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, Consiliul National al Dizabilitatii din Romania, o organizatie neguvernamentala pentru protectia drepturilor omului - DIZABNET, un reprezentant al Ministerului Educatiei Nationale Cercetarii Stiintifice, Asociatia Nationala a Surzilor din Romania si Asociatia Nevazatorilor din Romania

Prin implementarea programului de interes național se urmărește dezvoltarea de servicii sociale care să conducă la participarea deplină a persoanelor cu dizabilităţi în societate.
Obiectivul programului este reprezentat de creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilități instituționalizate, dezinstituționalizarea și prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi,. concomitent cu dezvoltarea serviciilor alternative de sprijin pentru viaţă independentă şi integrare în comunitate

Care sant acele servicii de dezvoltare alternative pt. viata independenta si integrare in comunitate- deoarece in acest ordin se specifica ca in urma unui plan de locuire in comunitate - se pleaca pe idea de retinere a 100%. din venituri.Consideram ca cele mentionate sant doar pe hartie si nu aduc rezultate, dar concret nu stie nimeni nu a prezentat nimeni cele precizate de minister.
Daca tot vor rezultate sa ea un model de asistenta sociala european ex. Olanda si putem spune ca vom avea rezultate ..De ce unele persoane cu dizabilitati trebuie sa mearga la locuinte protejate cu servicii tip rezidential si altii in comunitate ?
Stim ft. bine ca legislatia in ceea ce priveste angajarea persoanelor cu handicap este destul de slaba din toate punctele de vedere, si atunci venim cu acest ordin 1887/2016 si taiem venitu 1005 daca nu vrea sa plece din camin in comunitate-si asa sant destui de putini angajati pe piata muncii nr referim la pers. cu handicap institutionalizate , si in felul acesta incurajam munca la negru si pt. persoanele cu handicap institutionalizate care sant activi pe piata muncii - de acea cred ca ar fi trebuit o revizuire in ceea ce priveste tema angajarii persoanelor cu handicap institutionalizate si neinstitutionalizate si in felul acesta se obtine mult mai usor rezultate ca pers. cu hand. institutionalizate sa nu mai poata fi reinstitutionalizate.
Tot in acest ordin prevede ca persoanele institutionalizate care nu au venituri contributia este suportata de la bugetul cj.-ear celui care este incadrat in munca sa i se puna poprire 100%, pe venit-si in felul acesta ai incurajeaza pe cei care nu au venit , si nici nu au forme de terapie -ear cel care deja prin venit platetse impozite la stat- este taxat a doua oara- de acea rugam curtea consitutionala sa decida daca este constitutional cele prezentate-.
Servicii sant acordate egal atat celor care au venit din pensii si care au venituri din slarii-si care contributia le este suportata de cj.-si atunci de ce celor cu venituri din salarii sa fie taxati de 2 ori?
Ear ceea ce a decis ministeru muncii , ca daca se pune poprire 100%, pe venit pleaca fortat in comunitate- sa locuiasca , integrare in societate nu se face asa , ear statu prin legi bune trebuie sasi doreasca cu adevarat integrarea in societate a persoanelor cu dizabilitati- nu numai pe hartie , si solutii .
Optiunea de a alege este a persoanei cu dizabilitati , conform legilor in vigoare sau conventiilor europene din 2010, la ora actuala statu ofera locuinte protejate de tip rezidential cu sustinere 100%, din toate punctele de vedere , ear a doua locuinta sociala si asta numai in cazul cand comunitatea dispune de aceste spatii de locuit -ear in cazul acesta locuinta sociala trebuie mobilata- si etc... din pozitia de fosta persoana institutionalizata e greu de realizat asta - ear venitul este destul de mic pt. cele mentionate mai sus.
In felul acesta descurajeaza de a se angaja pe piata muncii si persoanele cu dizabilitati de la locuintele protejate, de tip rezidential deoarece acest ordin descurajeaza daca au venit din pensii de urmas e un alt tarif la fel si pt. pensii de stat- ear daca sta in aceasta casa protejata de tip rezidential trebuie sa dea venitu 100%, solutiile trebuie gandite bine pt. aceste servicii contributia de intretinere cred ca trebuie sa fie egal pentruca serviciile sant egale.
Răspunde
 17-11-2016
AvatarAvocat Vasile Alexandra

Brasov, bld. Grivitei nr. 99, scara D, ap. 3
0729974369 (Doar pt. programări)
cabinetavocatvasile@yahoo.com
Buna ziua,

Problema dvs. este mult prea complicata ca sa puteti primi un raspuns pertinent pe un forum. Poate ar fi mai bine sa va adresati direct unui avocat cu problema dvs.

Avocat Alexandra Vasile
tel. 0729974369
Mail: cabinetavocatvasile@yahoo.com
Adresa: Brasov, bld. Grivitei nr. 99, sc. D, ap. 3
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av.Starjil Marina

1

Telefon: 0742251721Whatsapp

Locație: Prahova

Puncte: 1424

Ultimul răspuns

Av. Bratulescu Adela

2

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1106

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

3

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 364

Ultimul răspuns

Av. Dancu Cosmina

4

Telefon: 0740863366

Locație: Baroul Sibiu

Puncte: 0

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.