Forum avocaţi > Litigii

Decontare Directa - Polita RCA

 10-10-2017
AvatarMihaiS


Buna ziua,

De curand am achizitionat de pe cel mai mare site de comert online din RO o polita de asigurare RCA. In momentul vizualizarii ei, am observat in campul de "Observatii" mentiunea "Decontare Directa: NU". Verificand ce inseamna acest lucru am aflat faptul ca in baza Legii 132/2017 si a Normei ASF 20/2017, exista obligativitatea asiguratorului de a oferi cumparatorului posibilitatea de alegere asupra decontarii directe.
Cum acest lucru nu s-a intamplat in momentul efectuarii comenzii, am cerut lamuriri suplimentare iar raspunsul dansilor a fost ca datorita faptului ca ei sunt doar intermediari, legea respectiva nu se aplica si in cazul lor.
As dori o parere avizata asupra acestei diferente de opinii, iar daca interpretarea dansilor nu este corecta as dori sa stiu catre ce institutie ma pot adresa.

Va multumesc pentru timpul acordat.
O zi buna.

Mihai
Răspunde
 10-10-2017
AvatarAvocatib@yahoo.com

BUCURESTI
0766321314
avocatib@yahoo.com
https://www.google.ro/amp/s/m.stirileprotv.ro
Facebook
Este adevarat ca Legea 132/2017 (Legea RCA) introduce in legislatie notiunea de decontare directa definind-o ca fiind serviciul auxiliar de gestionare a daunelor de catre asiguratorii RCA a propriilor asigurati. Aceast serviciu se oferteaza obligatoriu de catre asigurator dar, atentie achizitia acestuia este optionala de catre asigurat.
Pe scurt - partea prejudiciata intr-un accident de vehiculele care a optat pentru decontarea directa la incheierea contractului RCA va fi despagubita de catre propriul asigurator RCA atunci cand se indeplinesc conditiile decontarii directe (adica cand a bifat acea optiune de decontare directa).
In consecinta dvs in raport cu asiguratorul trebuie sa rezolvati optiunea de "decontare directa" din contractul de asigurare si nu su societatea / situl de la care ati cumparat polita.

Dvs si situl / magazinul respectiv aveti raporturi doar intre cumparator si vanzator. Este ca si cum a-ti cumparat "ex - o rasnia, un frigider, etc " si garantia vreti sa o faca magazinul.

In speta dvs nu sunt aplicabile dispozitiile Legii 132/2017 in raport de magazinul online, ci dispozitiile Legii 365/2002 privind comertul electronic.
Dispozitiile Legii 132/2017 va sunt aplicabile in raport cu asiguratorul. Acestuia trebuia sa va adresati si sa cereti explicatii, eventual sa solicitati schimbarea politei daca se mai putea acest lucru.

Avocat IRINA BUDA in cadrul Baroului Bucuresti de peste 20 ani. Drept de a reprezenta si pune concluzii inclusiv la Inalta Curte de Casatie si Justitie Adresa mail avocatib@yahoo.com Doar pt. programari tel 0766321314 (L-V intre orele 8 - 18)
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 10-10-2017
AvatarMihaiS


Va multumesc pentru raspuns.
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av.Starjil Marina

1

Telefon: 0742251721Whatsapp

Locație: Prahova

Puncte: 1424

Ultimul răspuns

Av. Bratulescu Adela

2

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1106

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

3

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 364

Ultimul răspuns

Av. Dancu Cosmina

4

Telefon: 0740863366

Locație: Baroul Sibiu

Puncte: 0

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.