Forum avocaţi > Civil

Returnare contravaloare avans cazare

 22-11-2019
AvatarSim89


Buna ziua! As dori sa stiu va rog daca am platit un avans saptamana trecuta pt.o unitate de cazare pt. revelion si ieri , datorita unor neintelegeri cu administratorii, i-am rugat sa imi returneze contravaloarea avansului( mentionez ca nu am primit factura proforma, factura de avans sau orice alt document justificativ iar plata ni s-a solicitat in contul unei persoane fizice, probabil cineva din administratia hotelului si nu intr un cont deschis pe persoana juridica cum ar fi normal), au dreptul legal sa nu imi returneze acesti bani? As dori daca se poate sa imi oferiti aceasta informatie, ca apoi sa stiu ce am de facut mai departe.
Multumesc!
Răspunde
 22-11-2019
AvatarAv. Bratulescu Adela

Bucuresti
0746938774
adela_bratulescu@yahoo.com
Facebook
Verificati termenii si conditiile pe care le-ati acceptat in momentul efectuarii platii, insa daca nu vi s-a emis factura, solicitati printr-o notificare restituirea sumei achitate.

Av. Bratulescu Adela - Baroul Bucuresti
Asistenta si reprezentare juridica in domeniul dreptului penal si civil
Telefon: 0746938774
E-mail: adela_bratulescu@yahoo.com
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 22-11-2019
AvatarSim89


Va multumesc pt.raspuns. Termeni si conditii inainte de efetuarea platii, nu au fost. Discutia a fost telefonica cu sms ulterior in care mi s-a trimis nr.de cont al persoanei fizice respective. Nu contract, nu factura, nu intelegere. le am solicitat aseara telefonic restituirea banilor si raspunsul a fost evaziv in sensul ca " daca nu vor, nu sunt obligati sa imi trimita nimic inapoi, aceia sunt bani de garantie". Este legala alegerea lor? Mie nu mi se pare, mai ales ca banii aceia neinsotiti de un document justificativ contract, factura...nu reprezinta un avans. Cu atat mai mult cu cat banii nu au fost virati in contul societatii lor si pe numele personal al unuia dintre administratori, probabil.
Răspunde
 22-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
In situatia dvs., avand in vedere ca nu detineti suficiente "arme", va sugerez sa formulati o reclamatie la ANPC.

Vizitati site-ul https://anpc.ro/ unde gasiti indrumarile necesare.

In prealabil, ar fi bine sa le trimiteti o notificare scrisa prin care sa le cereti clar restituirea banilor, indicand contul in care doriti sa se faca plata si sa le oferiti 24 de ore, informandu-i ca daca nu se conformeaza, veti sesiza autoritatile.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 22-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Va anexez cateva prevederi legale care v-ar putea ajuta.

Uitati-va in special pe legea 193 care prevede dreptul consumatorului de a denunta unilateral contractul/intelegerea cu profesionistul, din care rezulta ca profesionistul nu are dreptul sa ceara bani in care consumatorul denunta contractual (retinerea avansului s-ar incadra in aceasta categorie de clauza abuziva)

OG 21 /1992

Art. 10 - Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:
a) libertatea de a lua decizii la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a li se impune în contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale incorecte în vânzare, de natură a influenţa opţiunea acestora;
b) de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, indicarea exactă a preţurilor şi tarifelor şi, după caz, a condiţiilor de garanţie;
c) de a fi exoneraţi de plata produselor şi serviciilor care nu au fost solicitate, precum şi de achitarea preţurilor, tarifelor, taxelor, comisioanelor, dobânzilor şi penalităţilor care nu au fost stipulate iniţial în contracte sau în alte documente aferente contractelor;
d) de a fi despăgubiţi pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale;
e) de a li se asigura service-ul necesar şi piese de schimb pe toată durata medie de utilizare a produsului, stabilită în documentele tehnice normative sau declarată de către producător ori convenită de părţi;
f) de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea preţului, tarifului, taxelor, comisioanelor, dobânzilor, penalităţilor şi a altor eventuale costuri stabilite iniţial este posibilă numai cu acordul scris al consumatorului;
g) de a sesiza asociaţiile de consumatori şi organele administraţiei publice asupra încălcării drepturilor şi intereselor lor legitime, în calitate de consumatori, şi de a face propuneri referitoare la îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor;
h) de a fi notificaţi în scris cu privire la orice modificare ca urmare a prevederilor contractuale referitoare la valoarea dobânzilor, comisioanelor, penalităţilor sau oricăror altor costuri, cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea noilor valori;
i) de a fi notificaţi cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungeşte în mod automat pentru o perioadă de timp determinată sau nedeterminată, în vederea formulării în scris de către consumator a unei opţiuni de prelungire a valabilităţii acestuia.

Legea 193/2000
(1) Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:
- profesionistul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
- profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale;

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 22-11-2019
AvatarAv. Bratulescu Adela

Bucuresti
0746938774
adela_bratulescu@yahoo.com
Facebook
Trimiteti-le in prima faza o notificare, fie prin posta cu confirmare de primire, fie prin executor judecatoresc, iar daca nu va restituie banii in termenul pe care il veti acorda, va puteti adresa organelor competente sau chiar instantei.

Av. Bratulescu Adela - Baroul Bucuresti
Asistenta si reprezentare juridica in domeniul dreptului penal si civil
Telefon: 0746938774
E-mail: adela_bratulescu@yahoo.com
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 23-11-2019
AvatarAdisan

București
0721393939
albu.avocat@gmail.com
albuavocat.ro
Facebook
Și eu sunt de părere că ar trebui să faceți o sesizare la Protecția Consumatorului (ANPC). Înainte de asta ar trebui să le transmiteți prin email solicitarea de returnare a banilor, cu atenționarea că în cazul în care nu dau curs solicitării vă veți adresa ANPC și/sau oricăror autorități din România.

Cereți o CONSULTAȚIE JURIDICĂ
Avocat Adrian-Nicolae ALBU (28 de ani de experiență).
0721.39.39.39.
Prezentare servicii pe www.albuavocat.ro
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 25-11-2019
AvatarSim89


Multumesc mult pt.raspunsurile oferite. Voi incerca intelegerea amiabila in prima parte si daca nu vor da curs solicitarii mele, voi face o sesizare la ANPC. Mult succes va doresc!!
Răspunde
 22-10-2020
AvatarMihai ciocan
Vizitator
Buna ziua
Am rezervta pentru finalul lunii octombrie la o pensiune servicii de cazare si acces servicii SPA, care au fost achitate cu tichete de vacanta. Astazi, cu doua saptamani inainte de inceperea sejurului, ne-au anuntat ca nu mai pot sa ne ofere serviciile de SPA si daca dorim sa reprogramam sejurul. Din motive personale nu avem posibilitatea de a reprograma si am solicitat restituirea sumei achitate in avans, dar ne-au spus ca nu se pot restitui pentru ca au fost achitate cu tichete de vacanta. Nu am gasit nicaieri vreo mentiune asupra acestui aspect si va rog sa imi spuneti care sunt modalitatile de a recupera suma achitata in avans. Mentionez ca nu a fost incheiat contract de prestari servicii in care sa fie stipulate conditiile de acordare a serviciilor si eventuale penalitati, am primit doar bon fiscal pe care este trecut "cazare".

Multumesc
Mihai Ciocan
Răspunde
 22-10-2020
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Ce se intampla cu cei care au platit cu vouchere de vacanta si vor returnarea sumelor achitate

Tichetele, in momentul in care acestea au fost deja date la agentia de turism, agentia fie le-a trimis deja la decontare (dureaza pana la 30 de zile de cand le trimite pana cand va fi platita contravaloare), fie le are inca in stoc.


"Ce se face in acest caz? Daca ele au fost deja decontate, asa cum sustine ministerul poate sa-i dea cash...
Sau daca nu au fost decontate, sa-i dea tichetele inapoi. Dar tichetele chiar daca i le da inapoi beneficiarul nu mai are ce face cu ele pentru ca din momentul in care acestea au fost date agentia, cei din agentie le completeaza rubricile, le stampileaza si ele, practic, sunt scoase din circulatie.


Asa ca singura varianta ok pentru client ar fi sa ramana cu credit in agentie si, ulterior, sa cumpere o alta vacanta tot in Romania", a mai spus Dumitru Luca, presedintele ANAT.

Pe de alta parte, in cazul hotelurilor, aici situatia ar trebui sa fie mai simpla pentru ca acestea nu pot da la decontare voucherele decat in momentul check-in-ului. Dar chiar si in acest caz, procedura este la fel dupa primirea tichetelor. Ele sunt completate, stampilate si scoase din circuit.

Ce a transmis secretarul de stat

Intr-un raspuns care poarta semnatura secretarului de stat pe turism se mentioneaza: "In ceea ce priveste restituirea de catre operatorul economic a voucherelor de vacanta titularului, in cazul in care acest lucru nu mai este posibil deoarece au fost inaintate spre decontare, acesta are ca varianta restituirea contravalorii acestora, daca calatorul se afla in imposibilitatea de a beneficia de serviciul achizitionat din cauza conditiilor epidemiologice si a efecteloracesteia la momentul inceperii sejurului, agentia de turism putand solicita unitatii de cazare rambursarea integrala a sumelor achitate.

OUG nr.8 din 2009 privind acordarea voucherelor de vacanta sanctioneaza fapta unitatii de a da rest in bani la voucherul de vacanta si nu interzice restituirea contravalorii pentru servicii neprestate", se arata in raspunsul semnat de Razvan Pirjol.

"Este legal"

"Directorul meu de la Control m-a asigurat ca acest lucru este legal, iar aceasta speta am avut-o chiar acum cateva zile, deci nu este intamplator ca ma sunati. Returnarea banilor in loc de vouchere este legala, dar ea se va tine sub control pentru a nu deveni abuz prin controale si monitorizare. Daca vedem ca un astfel de lucru se intampla in mod repetat intr-o anumite unitate sau la o agentie atunci controlam pentru a ne asigura ca nu se comite un abuz.

https://ziare.com/vacanta/stiri-vacanta/romanii-pot-schimba-voucherele-de-vacanta-primite-de-la-stat-in-bani-autoritatile-spun-ca-e-legal-1626311

interviu cu presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Dumitru Luca.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 24-10-2020
AvatarAv. Bratulescu Adela

Bucuresti
0746938774
adela_bratulescu@yahoo.com
Facebook
Mihai Ciocan a scris pe 22-10-2020:
Buna ziua
Am rezervta pentru finalul lunii octombrie la o pensiune servicii de cazare si acces servicii SPA, care au fost achitate cu tichete de vacanta. Astazi, cu doua saptamani inainte de inceperea sejurului, ne-au anuntat ca nu mai pot sa ne ofere serviciile de SPA si daca dorim sa reprogramam sejurul. Din motive personale nu avem posibilitatea de a reprograma si am solicitat restituirea sumei achitate in avans, dar ne-au spus ca nu se pot restitui pentru ca au fost achitate cu tichete de vacanta. Nu am gasit nicaieri vreo mentiune asupra acestui aspect si va rog sa imi spuneti care sunt modalitatile de a recupera suma achitata in avans. Mentionez ca nu a fost incheiat contract de prestari servicii in care sa fie stipulate conditiile de acordare a serviciilor si eventuale penalitati, am primit doar bon fiscal pe care este trecut "cazare".

Multumesc
Mihai Ciocan

Formulati in prima faza o notificare, prin care solicitati restituirea sumei incasate cu titlu de avans, iar in situatia in care nu vi se restituie suma, va trebui sa va adresati instantei.

Av. Bratulescu Adela - Baroul Bucuresti
Asistenta si reprezentare juridica in domeniul dreptului penal si civil
Telefon: 0746938774
E-mail: adela_bratulescu@yahoo.com
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 06-09-2021
AvatarEduard
Vizitator
Buna seara
As vrea sa stiu in ce conditii pot recupera integral sau partial contravaloarea unei cazari hoteliere achitate integral in avans (intre doua persoane juridice), cazare care nu a mai avut loc.

La finalul lunii iulie am facut o solicitare telefonica si am platit in baza unei facturi proforma 12 zile de cazare (cca 1000 EUR in total).
In momentul cazarii, cand am ajuns la locatie, tot in iulie, am renuntat la cazare deoarece camerele alocate erau la etajul 3, hotelul nu avea ascensor, iar una din persoane era in imposibilitate de a urca treptele. Mentionez ca la momentul rezervarii telefonice am intrebat cate trepte sunt pana la plaja, specificand ca suntem cu o persoana care nu poate urca multe trepte, nefiind atentionati de lipsa ascensorului.

Nemaifiind alte camere disponibile, am plecat la un alt hotel, anuntand prin email si telefonic conducerea hotelului sa puna camerele la vanzare, urmand sa discutam ulterior despre modul de recuperare sau de compensare.

Deoarece pana in prezent nu am reusit sa gasim o perioada disponibila pentru o alta cazare, si tinand cont ca, conversatia cu hotelul decurge foarte anevoios, as vrea sa cer restituirea sumei platite, integral sau partial.

Mentionez ca nu exista un contract incheiat sau vreo mentiune scrisa referitoare la conditiile rezervarii, la modalitatea de restituire sau vreo mentiune ca suma nu este rambursabila absolut deloc. In plus, nici pana in prezent nu am primit factura fiscala, desi am solicitat acest lucru prin email.

Neavand experienta similara, si tinand cont ca este un raport intre doua persoane juridice - deci se exclude o plangere la ANPC, as dori un sfat referitor la modalitatea de a cere rambursarea sumei platite in avans, daca sa fie printr-o notificare scrisa (eventual prin avocat) sau ce alte sugestii aveti tinand cont de cele de mai sus, inclusiv ce sanse ar avea acest demers.

Multumesc
Răspunde
 07-09-2021
AvatarAv. Bratulescu Adela

Bucuresti
0746938774
adela_bratulescu@yahoo.com
Facebook
Eduard a scris pe 06-09-2021:
Buna seara
As vrea sa stiu in ce conditii pot recupera integral sau partial contravaloarea unei cazari hoteliere achitate integral in avans (intre doua persoane juridice), cazare care nu a mai avut loc.

La finalul lunii iulie am facut o solicitare telefonica si am platit in baza unei facturi proforma 12 zile de cazare (cca 1000 EUR in total).
In momentul cazarii, cand am ajuns la locatie, tot in iulie, am renuntat la cazare deoarece camerele alocate erau la etajul 3, hotelul nu avea ascensor, iar una din persoane era in imposibilitate de a urca treptele. Mentionez ca la momentul rezervarii telefonice am intrebat cate trepte sunt pana la plaja, specificand ca suntem cu o persoana care nu poate urca multe trepte, nefiind atentionati de lipsa ascensorului.

Nemaifiind alte camere disponibile, am plecat la un alt hotel, anuntand prin email si telefonic conducerea hotelului sa puna camerele la vanzare, urmand sa discutam ulterior despre modul de recuperare sau de compensare.

Deoarece pana in prezent nu am reusit sa gasim o perioada disponibila pentru o alta cazare, si tinand cont ca, conversatia cu hotelul decurge foarte anevoios, as vrea sa cer restituirea sumei platite, integral sau partial.

Mentionez ca nu exista un contract incheiat sau vreo mentiune scrisa referitoare la conditiile rezervarii, la modalitatea de restituire sau vreo mentiune ca suma nu este rambursabila absolut deloc. In plus, nici pana in prezent nu am primit factura fiscala, desi am solicitat acest lucru prin email.

Neavand experienta similara, si tinand cont ca este un raport intre doua persoane juridice - deci se exclude o plangere la ANPC, as dori un sfat referitor la modalitatea de a cere rambursarea sumei platite in avans, daca sa fie printr-o notificare scrisa (eventual prin avocat) sau ce alte sugestii aveti tinand cont de cele de mai sus, inclusiv ce sanse ar avea acest demers.

Multumesc

In primul rand solicitati restituirea sumei, printr-o notificare, iar daca nu veti reusi o solutionare amiabila a diferendului, va trebui sa va adresati instantei.

Av. Bratulescu Adela - Baroul Bucuresti
Asistenta si reprezentare juridica in domeniul dreptului penal si civil
Telefon: 0746938774
E-mail: adela_bratulescu@yahoo.com
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 14-12-2023
AvatarKaty kalez
Vizitator
Buna ziua! In Noiembrie anul acesta am achitat un avans de 20% pt o vacanta in creta in luna Iunie. Din motive obiective, nu mai putem efectua vacanta respectiva. Am luat legatura cu agenția, la începutul lunii Decembrie dar au spus ca avansul se retine in totalitate, conform contract. Menționez ca plata avansului s-a efectuat inainte de primirea contractului și a bonului de comanda pe care ulterior le-am semnat, scanat și trimis pe mail. Exista vreo cale prin care sa recuperez măcar o parte din avans, având in vedere ca pana la vacanta efectivă este o perioada destul de lunga?
Răspunde
 14-12-2023
AvatarAv. Bratulescu Adela

Bucuresti
0746938774
adela_bratulescu@yahoo.com
Facebook
Trebuie analizate clauzele contractuale.

Puteți formula totuși o notificare către agenția de turism, prin care să le solicitați restituirea avansului într-un termen determinat.

Av. Bratulescu Adela - Baroul Bucuresti
Asistenta si reprezentare juridica in domeniul dreptului penal si civil
Telefon: 0746938774
E-mail: adela_bratulescu@yahoo.com
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av.Starjil Marina

1

Telefon: 0742251721Whatsapp

Locație: Prahova

Puncte: 1424

Ultimul răspuns

Av. Bratulescu Adela

2

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1106

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

3

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 364

Ultimul răspuns

Av. Dancu Cosmina

4

Telefon: 0740863366

Locație: Baroul Sibiu

Puncte: 0

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.