|
23-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| buna ziua, acum 3 zile o masina mi-a sters partea frontala a bicicletei in timp ce treceam pe verde. Eram calare pe bicicleta dar piciorul stang era pe pamant, .. asa asteptam pentru culoarea verde pentru a traversa. Cand s-a schimbat culoarea am initiat traversarea dar la nici un metru de bordura, in timp ce era pe zebra, traversand, pe verde, o masina mi-a sters partea frontala a bicicletei. Avariile sunt minime. As vrea sa stiu daca exista vre-un articol care interzice traversarea zebrei ca biciclist, desi eu eram pieton (cred), pentru ca aveam un picior pe asfalt. Va rog, Multumesc. | |
|
|
|
23-06-2020 |
 | Av.STARJIL M. ✓ Prahova 0742251721Whatsapp marina.starjil@gmail.com
|
| Da, exista. baza legala: HG 1391/2006 de punere in aplicare a OUG 195/2002 (a se vedea art.101/1/pct 8 din OUG) 8. nerespectarea normelor privind dotarea bicicletelor sau a trotinetelor electrice, prevăzută la art. 70 alin. (3) din prezenta ordonanţă de urgenţă, coroborat cu art. 14 şi 15 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, a interdicţiilor prevăzute la art. 74 alin. (1) din prezenta ordonanţă de urgenţă şi a art. 52 alin. (1) şi art. 161 alin. (1) lit. f), g) şi r) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a obligaţiilor prevăzute la art. 31 lit. a) şi art. 60 alin. (3) din prezenta ordonanţă de urgenţă, precum şi la art. 136 alin. (1) şi art. 138 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 73 - Regulile pentru circulaţia pe drumurile publice a bicicletelor, a trotinetelor electrice, a vehiculelor cu tracţiune animală, a conducătorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum şi de animale se stabilesc prin regulament. Regulamentul - vedeti litera o Art. 161 - (1) Se interzice conducătorilor de biciclete: a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia "Accesul interzis bicicletelor"; b) să înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate; c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale; e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate; f) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora; g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul; h) să transporte o altă persoană, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (11) şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane; i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există acostament practicabil; j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic; k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor; l) să circule fără îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 14 şi 15; m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă; n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor; o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă; p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar în funcţie de direcţia de deplasare; r) să circule în interiorul localităţilor în care nu funcţionează iluminatul public, precum şi în afara localităţilor fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă; s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul. (11) Copilul în vârstă de până la 7 ani poate fi transportat pe bicicletă, de către un adult, numai dacă vehiculul este prevăzut din construcţie cu un suport special sau dacă are montat un dispozitiv omologat. (2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate. | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com https://dreptul-familiei.ro/ Experienta de 25 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|
|
23-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| Deci, chiar si daca se determina ca as fi fost "biciclist" nu "pieton" desi am avut un picior pe pamant, ceea ce cred ca ma califica a fi pieton deoarece vina tot a soferului este deoarece el a trecut pe rosu! Gresesc? | |
|
|
|
24-06-2020 |
 | Av.STARJIL M. ✓ Prahova 0742251721Whatsapp marina.starjil@gmail.com
|
| Deci, dvs. erati angajata in traversare pe culoare verde ptr. pietoni. Insa, nu erati pieton, ptr. ca nu erati langa bicicleta, ci in sa, cu un picior pe pamant (nu ambele). Practic, ati savarsit o contraventie. Pe de alta parte, o masina nu a acordat prioritate pietonilor, inclusiv dvs., el fortand culoarea rosie a semaforului si v-a lovit bicicleta. A savarsit o contraventie si el. Prin faptul ca a agatat roata din fata a bicicletei in saua careia erati dvs., v-a creat o paguba, insa poate pretinde ca nu este doar culpa sa, si incidentul este rezultatul culpelor comune. Nu e rolul meu aici sa argumentez cum s-ar apara soferul, insa are cum. Deci, parerea mea este ca nu poate fi atrasa doar culpa soferului. | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com https://dreptul-familiei.ro/ Experienta de 25 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|
|
24-06-2020 |
 | Av. Bratulescu Adela ✓ Bucuresti 0746938774 adela_bratulescu@yahoo.com Facebook |
| In momentul in care traversati o trecere de pietoni, trebuie sa mergeti pe langa bicicleta. In situatia expusa se poate retine o culpa comuna, atat a dvs, cat si a conducatorului auto. | Av. Bratulescu Adela - Baroul Bucuresti Asistenta si reprezentare juridica in domeniul dreptului penal si civil Telefon: 0746938774 E-mail: adela_bratulescu@yahoo.com | |
|
|
|
|
28-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| Desi nu sunt de acord cu definitia a ceea ce inseamna pieton si ceea ce inseamna biciclist atunci cand esti pe zebra PE CULOAREA VERDE. Faptul ca am asteptat culoarea verde de la semaforul trecerii de pietoni si nu m-am incadrat in traversare decat dupa ce am avut dreptul, ca restul pietonilor care erau langa mine, demonstreaza ca eram pieton, indiferent daca eram cu fundul pe sea, picioarele pe ghidon si mainile pe pavaj. Multumesc pentru raspunsuri si .. speculatii. | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Av.STARJIL M. ✓ Prahova 0742251721Whatsapp marina.starjil@gmail.com
|
| Este regretabila iesirea dvs, chiar daca - inteleg acum - raspunsurile oferite in forum nu au fost ceea ce ati fi dorit sa auziti ori asteptat sa auziti, ca sa va confirme teoria. O pun pe seama faptului ca, avand protectia anonimatului, v-ati simtit incurajata sa luati in batjocura ajutorul pe care am incercat sa vi-l oferim. Insa, sa stiti ca avocatii care va raspund in timpul lor liber pe acest forum o fac cu bunacredinta si nu li se cuvine o reactie atat de lipsita de delicatete. Nu agreati un raspuns ori il considerati inexact ori inutil? Sunteti libera sa nu-l bagati in seama ori sa-l marcati ca atare. Ca sa completez "speculatiile", va aduc la cunostinta ca, in legislatia rutiera, participantii la trafic sunt impartiti in categorii distincte: pietoni, biciclisti, conducatori de vehicule, alti participanti. Conform dex; PIETÓN s.m. Persoană care umblă pe jos; trecător. Conform OUG 195/2002 (va atrag atentia asupra alin.3 si 5 din art.72 si, in special , art.73) Art. 72 - (1) Pietonii sunt obligaţi să se deplaseze numai pe trotuar, iar în lipsa acestuia, pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia lor de mers. Când şi acostamentul lipseşte, pietonii sunt obligaţi să circule cât mai aproape de marginea din partea stângă a părţii carosabile, în direcţia lor de mers. (2) Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor. (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic. (4) Pietonii surprinşi şi accidentaţi ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roşie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligaţii stabilite de normele rutiere poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condiţiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulaţia prin acel sector. (5) Sunt asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcţie specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum şi cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 6 km/h şi sunt echipate cu un motor electric. Art. 73 - Regulile pentru circulaţia pe drumurile publice a bicicletelor, a trotinetelor electrice, a vehiculelor cu tracţiune animală, a conducătorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum şi de animale se stabilesc prin regulament. Conform HG 1391/2006, Art. 76 - Marcajele aplicate pe drumurile publice sunt: ... c) transversale, care pot fi: 3. de traversare pentru pietoni; 4. de traversare pentru biciclişti; Art.81 (3) Marcajul transversal constând din linii paralele cu axul drumului indică locul pe unde pietonii trebuie să traverseze drumul. Aceste linii au lăţimea mai mare decât a oricăror alte marcaje. (4) Marcajul transversal constând din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic faţă de axul drumului, indică locul destinat traversării părţii carosabile de către biciclişti. Din mesajul dvs. a reiesit ca (i) erati pe zebra, adica la o trecere pentru pietoni (linii paralele cu axul drumului), ca (ii) nu era un loc de traversare specific biciclistilor, (iii) nu erati pieton "asimilat" conform legii si (iv) nu erati pieton, adica cu ambele picioare pe pamant. Deci, pana la modificarea legislatiei rutiere, "speculatiile" facute in baza datelor furnizate de dvs. sunt valabile. Bineinteles, in cazul unui litigiu, aveti deplina libertate sa va folositi de toate argumentele pe care le considerati pertinente si legale, iar judecatorul va dispune conform legii. | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com https://dreptul-familiei.ro/ Experienta de 25 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|
|
28-06-2020 |
 | Sebastian Vizitator |
| Doamne, ce oameni, dupa ce ca domnii/doamnele avocati isi rup din timpul propriu si personal sa ne raspunda la probleme, nici macar sa le fim recunoscatori nu putem?!? De fiecare data cand am avut o problema, am primit in scurt timp raspunsuri foarte corecte si foarte asumate pe codurile civile si penale, desi nu erau toate asa cum vroiam eu sa le aud! Iar pentru Iulia: ce nu intelegi mai fetito, ca atunci cand traversezi trebuie sa te dai jos de pe bicicleta? Ti s-au aratat si codurile specifice si tot nu intelegi? Uite asa ne trezim cu tot felul de probleme si dosare... | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Vizitator Vizitator |
| Total de acord! Mulțumiri avocaților și ...nu-i mai luați în seamă pe cei obișnuiți cu obrăzniciile pe net! | |
|
|
|
28-06-2020 |
| Știti cum e, cel mai bun doctor este cel care-ți spune că nu ai nimic. Asta, pentru unii, este valabil și în cazul avocaților: doar avocatul care le dă dreptate știe meserie ;) Încerc să cenzurez orice derapaje de nerecunoștință ale diverșilor utilizatori care pun întrebări și să editez eventualele jigniri aduse profesioniștilor care răspund. Puteți raporta orice probleme de acest gen la admin@avocatro.net. | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| Nu inteleg de ce mi-ati sters comentariul ... ??? 1. In primul rand avocatii isi fac reclama si publicitate. Apare a fi munca voluntara, dar nu e! 2. Explicatia data nu face nici un sens! Ca biciclist ai voie sa pedalezi pe trotuare, dar colac peste pupaza, cand esti pe zebra trebuie sa te dai jos? Orice lege are in spatele ei un scop, si cu acest scop vine si o logica si ratiune pentru care motiv legea respectiva a fost promulgata! CARE E MOTIVUL RATIONAL PENTRU CARE NU POT TRAVERSA ZEBRA PE BICICLETA PRINTRE OAMENI DAR AM VOIE SA PEDALEZ PRIN MIJLOCUL LOR PE TROTUAR?? Cum poti sa afirmi ca eu ca pieton/biciclist astept sa traversez PE VERDE, vine un tampit si ma loveste si sa sustii ca amandoi sa fim in culpa? Adminule! Nu-mi mai sterge postarile ca iti fac site'ul harcea parcea de nu o sa mai poate nimeni avea un dialog normal ... pai nu tie rusine! Asta e un forum pentru avocati si cetateni. Fiecare isi spune parerea, sau voi ca avocati ati luat-o pe urmele medicilor si aveti complexe de dumnezei? Doar ca esti avocat nu inseamna neaparat ca esti si competent. Sunt oameni prosti si sunt oameni destepti. La fel si cu avocatii si cu medicii, etc, etc. | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| ... unde e definitia asta legala care declara ca nu poti fi pieton decat daca esti pe linga bicicleta? De ce nu te califici a fi pieton daca ai piciorul pe sol, sau ambele picioare pe sol, .. indiferent ca intre ele se afla o bicicleta? | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Mihai Vizitator |
| buna seara, scuze ca ma bag si eu in discutie. De ce nu incepeti o actiune impotriva soferului, si apoi ne spuneti si noua rezultatul, sa vedem cine are dreptate pana la urma...? Daca va hotarati, bineinteles ca o sa dureze un timp... Din cate am inteles, a fost vina amandorura... | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| Prima data trebuie sa las politia sa ancheteze. Am facut plangere, am solicitat sa inspecteze camerele CCTV din intersectie, etc. Nu trebuie sa-l dau in judecata (deocamdata) pentru ca am solicitat o ancheta penala, Am sa va anunt, .. daca se inceteaza co monoplizarea forumului! .. in Romania asa se intampla intotdeauna, ... pretinsul om cult, abuzeaza dreptul cetateanului de rand. Nici un pic de respect domnule ... poate cateodata cetateanul de rand are mai multe studii decat doi avocati la un loc! | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| ... doar ce-am citit ultimul rand. Cum sa fie vina amandora cand eu eram pe verde! E urlator la cer ceea ce aud aici! Actul comis de sofer e penal!!!!!!! ... Al meu, dupa spusele voastre e o vina ... presupusa.. Voi sunteti avocati, nu sunteti competenti sa dati verdicete. PUNCT. | |
|
|
|
28-06-2020 |
| Iulia a scris pe 28-06-2020: Voi sunteti avocati, nu sunteti competenti sa dati verdicte. PUNCT. Cu siguranță avocații și-au spus părerea având în vedere și verdictele date de judecatori în spețe asemănătoare. Vă citez dintr-o decizie a ICCJ (https://legeaz.net/spete-penal-iccj-2015/decizia-356-2015-6ek) "Coroborând întreg probatoriul administrat în cauză Curtea a constatat că în momentul impactului partea vătămată I.S.P. a traversat marcajul pietonal urcat pe şaua bicicletei, încălcând astfel interdicţia prevăzută de art. 161 alin. (1) lit. o) din O.U.G. nr. 195/2002, împrejurare ce atrage culpa sa concurentă la producerea accidentului." După cum vedeți, în această speță asemănătoare cu a dv., judecătorul a hotărât că este vorba despre o culpă comună (au greșit amândoi), ceea ce v-au transmis și avocații. Supărarea dv. va fi și mai mare după ce judecătorul vă va da după câțiva ani de proces acest verdict, și poate atunci vă veți gândi că ar fi trebuit să arătați mai multă recunoștință avocaților care v-au transmis rezultatul de la început și gratuit. | |
|
|
|
28-06-2020 |
 | Iulia Vizitator |
| Eu cred ca lucrurile stau in felul urmator. Da, .. nu sunt avocata .. bla bla bla, dar asta este o chestiune legata de ratiune iar legile astea au (sau ar trebui sa aiba) un motiv si un scop rational. Ele nu pot fi haotice, fara scop sau sens. Trebuie sa existe o legatura rationala intre mijloacele si obiectivele legii,.. niste criterii care fac sens, altfel nu e o lege justa si nu pot beneficia de ea toti cetatenii in comun. Datoria avocatului este de a interpreta legea cand isi reprezinta clientul, nu de a o aplica; cea a judecatorului este de a aplica legea. Sunt profund ofensata si consider ca este I_M_P_O_S_I_B_I_L sa aveti dreptate atunci cand ma puneti in aceiasi oala cu infractorul “motorizant” care a trecut pe rosu si a cauzat si un accident. 1. Pina in momentul cand am traversat am indeplinit toate criteriile unui pieton, asteptand pe trotuar lumina verde a semaforului indiferent ca eram cu fundul in sea sau nu si nu exista nici o explicatie rationala care mi-o poate da cineva ca sa-mi demonstreze contrariul, ca am devenit "ilegal" cand roata bicicletei in a carui sea eram a atins zebra, pentru ca .... 2. Bicicleta nu a afectat imprejurarile in care a avut accidental sub nici o forma, dimpotriva exista riscul ca eu sa fiu cel sters de masina, nu roata din fata (defapt furca a fost lovita si fisurata in urma lovirii). 3. Pe zebra mai trec si alte forme de vehicole nemotorizate cum sunt carute de copii care nu sunt supuse la aceste restrictiuni. 4. Care e definitia de pieton? "Persoană care circulă pe jos"! Are picioarele pe sol, .. pe pamant! 5. Am avut un picior pe sol cand asteptam in fata semaforului. Nici nu am apucat sa pedalez pentru ca la 0.50-1.00 metri de bordura am si fost lovit de masina. Legile astea ca sa fie respectate nu pot fi legi haotice, trebuie sa fie legi RESPECTABILE. Nu poti da o lege sa interzici omului sa nu poarte caciula de blana in luna februarie! Cam asa e si cu legea asta a bicicletei pe zebra! Care e actul imoral comis de biciclist aici, sau ce risc de fatalitate il reprezinta prezenta biciclistului pe zebra? Adica ii permiti sa circule cu bicicleta pe trotuar printre pietoni si ca sa fim sinceri, biciclistii sunt fortati de pietoni sa iasa de pe marcajul de bicilete pentru ca acestia nu tin cont de marcaje. Deci, cum spuneam, pe trotuare printre pietoni suntem perfect legali dar pe zebra nu?! Care-i logica sub care a fost oranduita acest aliniament al articoului respectiv? Ce urmari fatale sau imorale pot avea restrictiunea bicicletei pe zebra? CINE ANUME este protejat aici, MOTORISTUL? PIETONUL? 1. Prezenta vehicolului motorizat pe zebra in timp ce zebra e in drept de circulatie poate fi fatala pentru o persoana care se afla pe zebra, cu sau fara bicileta. In schimba prezenta unei persoane pe, sau pe linga bicicleta (nu are importanta), nu constitue absolut nici un pericol pentru vehicolul motorizat. 2. La fel si cu prezenta biciclistului printre pietoni pe zebra! 3. Daca motivul biciclistului pe zebra este justificat in punctele 1 si 2, SI ESTE! In mod rational, atunci cine sau ce anume este protejat prin interzicerea biciclistului pe zebra? Cand eram in scoala, tin minte ca eram doua feluri de elevi fruntasi; cei care intelegeau materia fara sa o invete pe de rost si o puteau pune in aplicare, si tocilarii care invatau totul pe de rost dar nu intelegeau deloc materia. Tocilarii aia raman tocilari toata viata (unii devin avocati si chiar medici). Un avocat bun, e unul care intelege materia si o poate pune in aplicare. Legea nu poate fi 'rupta' (calcata), dar e poate fi 'indoita'. Asta e diferenta dintre un avocat competent si unul ne- ... Daca nu castig cazul asta, fara nici macar sa primesc vre-un avertisment pentru ca eram cu fundul pe sea si cu bicicleta intre picioare (scuzati expresia) inseamna ca tara asta n-are nici lege nici dumnezeu. Adio! | |
|
|
|
28-06-2020 |
| Iulia a scris pe 28-06-2020: Daca nu castig cazul asta, fara nici macar sa primesc vre-un avertisment pentru ca eram cu fundul pe sea si cu bicicleta intre picioare (scuzati expresia) inseamna ca tara asta n-are nici lege nici dumnezeu. Înainte să vă supărați și pe țară, țin să vă anunț că în majoritatea legislațiilor, inclusiv SUA cu excepția câtorva state, bicicliștii trebuie să traverseze strada pe picioare dacă folosesc trecerea de pietoni și doresc să fie asimilați acestora din urmă. Culpa comună nu înseamnă că cel care a produs efectiv accidentul nu va fi sancționat, ci doar că puteți fi și dv. răspunzătoare cu privire la producerea sau consecințele accidentului. Nu înseamnă că sunteți vinovată în aceeași măsură, pentru că evident ați greșit mai puțin decât el, ci doar că puteți avea și dv. o parte de vină. Gândiți-vă doar de ex. că, urcată pe bicicletă, ar fi existat posibilitatea să vă accidentați mai grav decât un pieton aflat cu ambele picioare pe pământ. Sau că pe bicicletă vă deplasați mai repede decât un pieton, lăsând mai puțin timp de reacție șoferului etc. | |
|
|
|
|
|
Răspuns rapid |
Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te) E-mail: |