Forum avocaţi > Civil

Problemă cauzată de compania aeriană Blue Air

 04-05-2014
AvatarAurel
Vizitator
Am să vă dau cu copy/paste mesajul pe care l-am scris si pe Facebook în legătură cu situaţia creată de agenţia aeriană Blue Air şi totodată aş dori să vă întreb ce aş putea să fac din punct de vedere legal:

"Pe data de 4 Aprilie 2014 am plecat din Aeroportul Larnaca, Cipru, împreună cu logodnica mea, 8 bagaje de cală - toate la fragile şi câinele nostru, Alma (un border collie). Emoţionaţi bineînţeles, am întrebat agentul vamal la care am lăsat-o pe Alma, dacă îi va fi bine, dacă va fi încălzită cala, în zona câinilor (înţelegând că sunt 3 locuri valabilepentru câini). Bineînţeles, înainte de a ajunge în aeroport, am reuşit să îi facem câinelui toate analizele posibile. Am castrat-o, i-am făcut antirabicul, i-am făcut inclusiv detartraj. I-am cumpărat cuşcă specială de cală: 135 de euro. Paşaport, carnet de sănătate. Tot! Am ajuns în Bucureşti pe aeroportul Otopeni, pe data de 4 Aprilie. Din 8 bagaje, 4 erau rupte, strâmbe, jupuite, jumulite, roţi rupte şi aşa mai departe. Am trecut peste... mă aşteptam să fie aşa, nu era prima dată... am stat nopţi întregi aşteptând mecanici să schimbe roţile la avion.. dar să trecem peste... acum s-a întâmplat ceva mai grav. După fix 3 zile de la ajungerea în Bucureşti, dimineaţa, Alina m-a chemat pe la ea, spunându-mi că Alma nu prea merge bine şi nu ştie ce are. Normal, îngrijorat, m-am îmbrăcat şi am plecat spre ea. Odată ajuns, am văzut starea câinelui, diferită de cum eram obişnuit de 4 ani jumătate. Am luat-o în braţe, şi am plecat de urgenţă la o clinică veterinară. Ajunşi la clinică după puţin timp (aprox. 20 de min), ni s-a spus să mergem la Facultatea de Medicină Veterinară, să vorbim cu doamna doctor Cristina Fernoagă. Imediat după ce am plecat de la clinică (adica după aprox. 45 de minute), am observat că picioarele din spate ale câinelui sunt paralizate. Nu mai stătea deloc în picioare, si începuse să aibe dureri din ce în ce mai mari. Ajunşi la Facultate, am vorbit cu domnul doctor Tănase, care i-a făcut şi o injecţie cu infiltraţii lângă coloană, explicând că este vorba de o Hernie de disc. Am plecat ulterior la o altă clinică particulară, unde am dat de doamna doctor Fernoagă. Aceasta ne-a spus că pe lângă Hernia de disc, câinele are şi discopatie cervicală. Fiind tot timpul lângă câine, şocaţi şi speriaţi, nu ne explicam din ce cauză a făcut toate aceste lucruri atât de repede. Am vorbit în total cu 8 doctori, 2 din Cluj, 2 din Budapesta, Ungaria, 4 din Bucureşti. Am înţeles că sunt şanse foarte mari ca toate aceste probleme să se datoreze zborului. Revoltat bineînţeles, am dat un mesaj echipei BlueAir pe care-l adaug aici:



Mesaj trimis pe data de 12 Aprilie 2014



"Buna ziua. Va scriu in primul rand pentru a va pune niste intrebari urmand apoi sa astept un raspuns cat se poate de urgent pentru solutionarea problemei, si cu greu voi reusi sa pastrez diplomatia fata de dumneavoastra. Pe data de 4 aprilie 2014 am plecat impreuna cu Alina Leonte din Larnaca, Cipru inspre Bucuresti. Impreuna cu noi a fost si Alma ( un caine - border collie, talie medie, in varsta de 4 ani jumatate). Am avut 7 bagaje de cala (pe care le-am pus la FRAGILE) si un set de undite, din nou la fragile. Despre starea bagajelor de cala la primire, nu are rost sa vorbesc momentan (bagaje rupte, nefolosibile, unitate centrala computer sparta, etc.) pentru ca am o problema mult mai grava. Cainele, inainte sa plecam din Cipru, i-am facut toate analizele posibile, chip, detartraj, cusca speciala pentru transport, etc (am bineinteles toate documentele care sa ateste faptul ca in momentul plecarii, cainele a fost perfect sanatos - se va putea verifica starea cainelui verificand inregistrarile video din aeroportul Larnaca). Am ignorat faptul ca la ridicarea cainelui, cusca prezenta zgarieturi. Dupa 3 zile de la sosirea in Bucuresti, starea cainelui s-a agravat in 2 ore, ducandu-l de urgenta la Facultatea de Medicina Veterinara. Dupa analize si radiografii, doctorul a ajuns la concluzia aproape imediata, ca Alma sufera de hernie de disc, paralizandu-i picioarele din spate. Am plecat ulterior la o alta clinica, unde doamna doctor Cristina Fernoaga ne-a spus ca pe langa hernia de disc, are si DISCOPATIE CERVICALA. Nestiind ce inseamna exact, doamna doctor ne-a explicat ca cel mai probabil din cauza zborului, cainele aproape ca a inghetat de frig, intarindu-i si blocandu-i muschii cefei, avand in acelasi timp niste dureri groaznice (dureri provocate si de hernia de disc - probleme grave la coloana vertebrala in doua locuri). Acum urmeaza intrebabrea la care astept niste rapunsuri concrete, sincere si clare: de ce cabina unde a fost tinuta Alma nu a fost incazlita? De ce cusca nu a fost predata asa cum a fost primita? Cum sugerati sa rezolvam aceasta problema pentru a nu ajunge la organele judecatoresti? Cum a fost si este posibil ca un caine, dupa 4 ani jumatate alaturi de noi, sa paralizeze, din cauza durerii, sa ma muste lasandu-mi o rana deschisa pe toata suprafata degetului mare de la mana stanga (imaginile le voi pastra pentru momentul potrivit - LE-AM ADAUGAT ÎN JOSUL PAGINII )? Bineinteles am intrebat-o pe doamna doctor daca intr-adevar din cauza zborului se datoreaza aceste probleme grave sau nu? Bineinteles ca doamna doctor mi-a rapuns ca sunt sanse aproape de 100%, pentru ca problemele nu apar decat intr-un interval de 48 pana la 72 de ore, ceea ce s-a si intamplat. Asadar, pentru moment astept un semn rapid pentru rezolvarea acestei probleme pentru a nu ajunge sa umplu internetul cu dovezile clare, campanii, petitii, chemarea in istanta si tot ce imi va sta in putinta pentru a rezolva doua probleme: starea de sanatate a cainelui meu si impunerea unui regim de bun simt in ceea ce priveste transportul urmatoarelor animale. Repet, astept un semn foarte urgent."



Am primit răspuns din partea companiei aeriene BlueAir:



"Buna ziua, Sesizarea dumneavoastra a fost adaugata in 12.04.2014. Veti primi un raspuns in cel mult 10 zile de la aceasta data."



Rãspunsul meu a fost:



"Astãzi aºteptãm decizia doctorilor de a o eutanasia sau nu pe Alma. Astãzi! Adicã ASTÃZI -14 APRILIE 2014. Din pãcate va fi prea târziu sã aºtept rãspunsul dumneavoastrã în 10 zile. Din alt punct de vedere, dacã o sesizare atât de gravã necesitã 10 zile pentru a primi un rãspuns fie el ºi de genul: "NU NE INTERESEAZÃ" atunci înseamnã cã vã ocupaþi de foarte multe sesizãri ºi nu puteti face faþã. Deci? Cu tot respectul, sunteti o companie jalnicã ºi voi prefera cu mare plãcere sã cãlãtoresc cu orice altã companie cãruia îi pasã de pasagerii ei. O zi la fel de bunã ca a câinelui meu.".



După această dată n-am primit nici un răspuns, decât după ce am scris din nou pe Facebook, în locul unde am scris iniţial mesajul:



"Sesizarea mea a fost adăugată în 12.04.2014. Voi primi un răspuns în cel mult 10 zile de la această dată. Suntem pe data 23.04.2014. Răspunsul când îl primesc? Sau trebuia să specific în mesajul de mai sus că VA TREBUI SĂ ÎMI DAŢI UN RĂSPUNS?"



Imediat, am primit un răspuns pe e-mail:



"Stimate client, Cererea dumneavoastra a fost solutionata in data de 24.04.2014 la ora 10:01. In primul rand dorim sa ne cerem scuze pentru inconvenientele create si totodata, dorim sa va informam ca solicitarea dumneavoastra a fost redirectionata catre departamentul compentent in solutionarea acestor tipuri de probleme, respectiv departamentul Lost & Found. Veti primi un raspuns in cel mai scurt timp posibil in vederea solutionarii acestei situatii. In cazul in care doriti sa luati legatura cu reprezentantii departamentului Lost & Found, o puteti face prin intermediul adresei ll@infra-group.ro sau la numarul de telefon +40745313411. Va multumim ca ati ales serviciile Blue Air si speram sa va revedem curand la bordul aeronavelor noastre!”

Cu stima,

Echipa Blue Air".





Bun, acum spuneţi-mi dacă exagerez cu ceva, dacă sunt eu bolnav la cap...Modalitatea pe care am să o încerc, va fi să încep să fac reclamă negativă pentru că am fost tratat cu nesimţire, indiferenţă şi chiar în bătaie de joc. Pe de altă parte, Alma este mai bine un pic, i-au zvâcnit picioruşele chiar astăzi, 2 Aprilie 2014. Costurile de pe 4 aprilie până pe 2 mai au fost de aproximativ 1300 de euro = 5,759.03 RON = 57.590.300 LEI vechi.



Lost & Found..... asta înseamnă să ne calicim să plătim mai puţin la nişte companii care nu-ţi pot oferi un confort de bun simţ. Asta înseamnă ca românu' de rând să îşi cumpere un rahat din plastic, doar pentru că e mai ieftin. Asta înseamnă să ai încă în cap: "Nu pupi nici un ban de la ei... te lupţi cu morile de vânt"... Asta înseamnă să încerci să faci ceva, nu pentru bani, ci pentru a nu se întâmpla la alte animale. Şi cu toate astea, auzi în stânga şi în dreapta: "Vezi poate te mai dă dracu în judecată pentru calomnie".





Că aşa e românu'.... mici şi bere...
Răspunde
 07-05-2014
AvatarAv.GERBER

Bucuresti
0723639378
av_gabrielagerber@hotmail.com
www.avocat-gerber.ro
Facebook
Daca nu vi se va solutiona favorabil petitia si doriti sa va recuperati costurile ingrijirilor medicale cu catelusa, va tb sa initiati o procedura de mediere in care sa va prezentati detaliat pretentiile (costurile si ce reprezinta).

Daca nu doresc o publicitate negativa poate ii vor da curs si veti rezolva amiabil situatia.

In caz contrar nu aveti decat varianta instantei, in care va trebui sa dovediti prejudiciul (totalul sumelor cheltuite, cu inscrisuri), legatura de cauzalitate intre zbor si prob de sanatate ale cainelui si vinovatia companiei.

Sanse ar fi pt ca aveti actele medicale de dinaintea zborului. In plus compania aeriana este asigurata si au de unde sa va despagubeasca.

Mult succes si sanatate animalutului !

Av.Gabriela GERBER - experienta 20 ani exclusiv in avocatura Baroul Bucuresti

Dedicarea, pasiunea pt aceasta profesie, empatia fata de nevoile clientilor, perfectionarea continua ma determina zi de zi sa caut solutii, sa ofer sprijinul si sa intrebuintez toate resursele, cunostintele si experient
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av.Starjil Marina

1

Telefon: 0742251721Whatsapp

Locație: Prahova

Puncte: 1424

Ultimul răspuns

Av. Bratulescu Adela

2

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1106

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

3

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 364

Ultimul răspuns

Av. Dancu Cosmina

4

Telefon: 0740863366

Locație: Baroul Sibiu

Puncte: 0

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.