|
08-04-2022 |
 | Stefan Vizitator |
| Bună seara! Vă rog să mă ajutați cu un sfat, întrucât până în acest moment am nu am reușit să ajung la o concluzie, deși am cerut sfaturile câtorva persoane, părerile fiind contradictorii, am plecat la drum cu o problemă, acum am nemumărate dileme. Sunt administratorul unei societăți ce are ca domeniu de activitate – sală de jocuri și bar. Spre sfârșitul lunii februarie, am avut un control din partea poliției și s-a constatat faptul că la ora 21.30 barul + sala de jocuri nu erau încă închise, deși la acel moment nu erau clienți erau doar angajata care afișajele de la aparate de tip slot și femeia de serviciu care făcea curățenie. (singura problemă fiind faptul că ușa de acces nu era închisă cu cheia. În urma celor constatate, agentul constatator a întocmit un proces-verbal de contravenție pe persoană fizică (numele meu), fără a se menționa calitatea mea (ocupația, locul de muncă fiind barate), de asemenea, mențiunile privind persoana juridică, reprezentantul persoanei juridice – barate de asemenea). S-a descris fapta cu privire la nerespectarea măsurilor de suspendare temporară a activității prevăzute de Lg. 55/2020, eu ca persoană fizică am primit avertisment, ÎN SCHIMB, agentul constatator a aplicat o sancțiune complementară, pe persoană juridică prin care a suspendat activitatea societății comerciale pe o perioadă de 30 de zile. Întrebarea mea este: ● A procedat corect agentul constatator? Pe același proces-verbal mă sancționează pe mine ca persoană fizică, nu pomenește de persoana juridică sau de calitatea mea, ulterior în cadrul aceluiași proces-verbal se aplică o sancțiune complementară pe persoană juridică prin care se suspendă activitatea pe 30 de zile? ● Nu este normal să primească și societatea o copie a procesului-verbal de constatare a contravenției? Menționez că am primit doar eu – persoană fizică nu și societatea comercială... ● M-am decis să fac contestație, consider că procesul-verbal nu este întocmit legal, mai ales prin prisma faptului că eu la acel moment nici nu eram la punctul de lucru, nici în localitatea fiind plecat în concediu de odihnă. Așa că marea întrebare este, cine trebuie să formuleze plângerea contravențională împotriva procesului-verbal? Eu în calitate de persoană fizică? sau societatea comercială pe care să o reprezint eu? Ideea este că societatea comercială e posibil să nu aibă calitate procesuală activă (pv-ul fiind întocmit pe persoană fizică) și plângerea să fie respinsă din acest motiv, dar până la urmă societatea a avut de suferit că activitatea a fost suspendată, fără temei legal, părerea mea. | |
|
|
|
08-04-2022 |
 | Av.STARJIL M. ✓ Cluj si Prahova 0742251721 marina.starjil@gmail.com
|
| Raspunderea contraventionala (la fel ca cea penala) este proprie. NImeni nu poate raspunde pentru contraventia ori infractiunea savarsite de altii. Persoana fizica e o persoana, iar persoana juridica e alta persoana, care va fi pedepsita separat. Legea 55/2020 prevede ca reprezinta contraventie art.65 q) nerespectarea de către conducătorii instituţiilor sau operatorilor economici a condiţiilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f), referitoare la desfăşurarea activităţii acestor instituţii sau operatori economici; [art 5 pct 3 f) limitarea sau suspendarea pe durată determinată a activităţii unor instituţii sau operatori economici;] Deci,contraventia in acest caz trebuie savarsita de conducatorul operatorului economic, care - in mod invariabil- trebuie sa fie persoana fizica (administrator,director, manager etc) Drept urmare, in PV apare numele acestei persoane fizice si PV trebuie sa respecte toate conditile OG 2/2001. Art. 16 - (1) Procesul-verbal de constatare a contravenţiei va cuprinde în mod obligatoriu: data şi locul unde este încheiat; numele, prenumele, calitatea şi instituţia din care face parte agentul constatator; numele, prenumele, domiciliul şi codul numeric personal ale contravenientului, descrierea faptei contravenţionale cu indicarea datei, orei şi locului în care a fost săvârşită, precum şi arătarea împrejurărilor care pot servi la aprecierea gravităţii faptei şi la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileşte şi se sancţionează contravenţia; indicarea societăţii de asigurări, în situaţia în care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulaţie; posibilitatea achitării, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ; termenul de exercitare a căii de atac şi instanţa la care se depune plângerea. (7) În momentul încheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat să aducă la cunoştinţă contravenientului dreptul de a face obiecţiuni cu privire la conţinutul actului de constatare. Obiecţiunile sunt consemnate distinct în procesul-verbal la rubrica "Alte menţiuni", sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Art. 17 - Lipsa uneia dintre menţiunile privind numele şi prenumele agentului constatator, numele şi prenumele contravenientului, codul numeric personal pentru persoanele care au atribuit un asemenea cod, iar, în cazul persoanei juridice, lipsa denumirii şi a sediului acesteia, a faptei săvârşite şi a datei comiterii acesteia sau a semnăturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constată şi din oficiu. Art. 19 - (1) Procesul-verbal se semnează pe fiecare pagină de agentul constatator şi de contravenient. În cazul în care contravenientul nu se află de faţă, refuză sau nu poate să semneze, agentul constatator va face menţiune despre aceste împrejurări, care trebuie să fie confirmate de cel puţin un martor. În acest caz procesul-verbal va cuprinde şi datele personale din actul de identitate al martorului şi semnătura acestuia. (2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator. (3) În lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal în acest mod. Art. 26 - (1) Dacă agentul constatator aplică şi sancţiunea, iar contravenientul este prezent la încheierea procesului-verbal, copia de pe acesta se înmânează contravenientului, făcându-se menţiune în acest sens în procesul-verbal. Contravenientul va semna de primire. (2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică şi faţă de celelalte persoane cărora trebuie să li se comunice copia de pe procesul-verbal, dacă sunt prezente la încheierea acestuia. (3) În cazul în care contravenientul nu este prezent sau, deşi prezent, refuză să semneze procesul-verbal, comunicarea acestuia se face de către agentul constatator, în termen de cel mult două luni de la data încheierii. Art. 27 - Comunicarea procesului-verbal se face prin poştă, cu aviz de primire, sau prin afişare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operaţiunea de afişare se consemnează într-un proces-verbal, semnat de cel puţin un martor. Daca nu s-a comunicat, ori nu s-a afisat PV ladomiciliul dvs.se poate invoca exceptia prescriptiei executarii sanctiunii. In plus, dvs.ati spus ca in acelasi timp cu avertismentul, s-a aplicat si sanctiunea contraventionala complementara, a inchiderii ptr 15 zile. Total gresit,ptr va legea spune Art. 66 indcie1 - (1) În cazul REPETARII la acelaşi sediu principal sau secundar, într-un interval de 15 zile de la constatarea precedentă, a contravenţiei prevăzute la art. 65 lit. q), de către conducătorul unui operator economic, pe lângă sancţiunea contravenţională principală prevăzută la art. 66 lit. b) [AVERTISMENT / AMENDA}, agentul constatator dispune şi sancţiunea contravenţională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfăşoară activitatea fără respectarea condiţiilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f). Deci , agentul nu avea voie sa va dea dvs.avertisment si, imediat si sa suspende (mai ales, prin acelasi act) activitatea. Trebuia sa va mai prinda o data, intr-un interval de 15 zile. | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|
|
08-04-2022 |
 | Stefan Vizitator |
| În primul rând, vă mulțumesc pentru disponibilitate. Încadrarea juridică din procesul verbal este următoarea: Sancțiune principală: prevăzută de: art. 6 pct. 13 din Lg. 55/2020, raportat la Anexa 2 din HG 394/2022 sancționată de art. 5 alin. (3) lit. f) raportat la art. 65 lit. r) din Lg. 55/2020. Sancțiune complementară: art. 66 ind. 1 alin. (4) | |
|
|
|
08-04-2022 |
 | Av.STARJIL M. ✓ Cluj si Prahova 0742251721 marina.starjil@gmail.com
|
| art. 6 pct. 13 din Lg. 55/2020 - NU exista in legea 55 Acesta este art 6 real" Art. 6 - Hotărârile prin care se declară ori se prelungeşte starea de alertă, precum şi cele prin care se stabileşte aplicarea unor măsuri pe durata stării de alertă cuprind: a) baza legală; b) perioada stării de alertă; c) măsuri pentru creşterea capacităţii de răspuns, asigurarea rezilienţei comunităţilor şi diminuarea impactului tipului de risc necesar a fi aplicate, condiţiile concrete de aplicare şi destinatarii acestor măsuri; d) instituţiile şi autorităţile publice care pun în aplicare sau urmăresc respectarea aplicării măsurilor, după caz. iar HG 394/2022 pe care o mentionati este in realitate HOTĂRÂRE Nr. 394 din 23 martie 2022 privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a zăcământului de nămol terapeutic din perimetrul Techirghiol Est, judeţul Constanţa; deci nu are nicio legatura cu ceea ce spuneti dvs. ce specifica art.5 lit f din legea 55/2020v-am spus in mesajul initial iar art.65 r) nerespectarea de către conducătorii instituţiilor sau operatorilor economici a măsurilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f), referitoare la suspendarea temporară a activităţii acestor instituţii sau operatori economici; nu aceasta litera trebuia retinuta ci lit.q pe care v-am mentionat-o anterior. Alte motive sa atacati, daca ati fost sanctionat in baza unor legi inexistente ori aiurea | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|
|
09-04-2022 |
 | Stefan Vizitator |
| Bună ziua! Vă mulțumesc încă o dată. Să fac un update, am luat legătura cu avocat local care a avut o speță identică, trasă la indigo (același mod de întocmire a P.V.-ului, același agent constatator). A contestat procesul-verbal, petent: societatea comercială reprezentată de administrator, dar pe fond (la judecătorie) cererea a fost respinsă pentru că societatea nu are calitate procesuală activă (exact la ce mă gândeam și eu când am scris primul mesaj). La modul cum a fost întocmit procesul-verbal, deși SC-ului și s-a creat un prejudiciu, datorită modului de completare a procesului-verbal este lipsită practic de posibilitatea de a se apăra. Sfatul domniei sale este să fac contestație pe persoană fizică, ulterior, după anularea procesului-verbal întrucât șansele sunt 99,99% (după cum afirmă dumnealui) să fac plângere penală pentru abuz în serviciu și să solicit despăgubiri. Nu contest abilităție și capacitățile dumnealui sub nicio formă, dar văzând faptul că experiența și cunoștințele dumneavostră sunt de netrecut cu vederea, v-aș cere un sfat, dacă modul de abordare al situației este corect dpdv al dvs.? Vă mulțumesc! | |
|
|
|
11-04-2022 |
 | Av.STARJIL M. ✓ Cluj si Prahova 0742251721 marina.starjil@gmail.com
|
| Dupa cum v-am spus si in primul mesaj, cel care a fost sanctionat - in cazul de fata dvs - are calitate procesuala activa in speta, deci plangerea va fi facuta de persoana fizica. Dar asta doar pentru ca PV a fost intocmit in mod eronat, ptr ca legea e scrisa incredibil de prost. Cata vreme vorbim de activitatea unui operator economic, sanctiunea principala nu poate fi pe persona fizica, iar cea complementara pe persoana juridica. PV trebuia incheiat pe persoana juridica,ptr ca nu dvs.puteati primi sanctiunea complementara, iar pers. jr.nu putea primi sanctiunea complementara fara o sanctiune principala. Va recomand sa atacati hotararea si sa ridicati o exceptie de neconstitutionalitate. 65 lit r coroborat cu art 66 indice 1 pct.4 r) nerespectarea de către conducătorii instituţiilor sau operatorilor economici a măsurilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f), referitoare la suspendarea temporară a activităţii acestor instituţii sau operatori economici; 66 (4) În cazul în care constată săvârşirea contravenţiei prevăzute la art. 65 lit. r), pe lângă sancţiunea contravenţională principală prevăzută la art. 66 lit. c), agentul constatator dispune şi sancţiunea contravenţională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 30 de zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfăşoară activitatea suspendată temporar prin măsurile stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f). | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|
|
|
|
Răspuns rapid |
Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te) E-mail: |