Buna ziua, Va contactez in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat. In data de 30.08.2013 am observat ca abonamentul meu de Vodafone a fost blocat. La scurt(?) timp am primit un telefon de la un reprezentant Vodafone, care ma instiinta ca abonamentul a fost suspendat (atentie, "a fost suspendat" nu "urmeaza sa fie") din cauza faptului ca am facut trafic suplimentar de date in valoare de 90euro, si daca doresc ca acesta(abonamentul) sa fie deblocat trebuie sa achit in avans contravaloarea sumei, impreuna cu ultima factura emisa, factura care la momentul respectiv nu ajunsele la data scadenta. Dupa ce am citit contractul Vodafone, impreuna cu Termenii si Conditiile Generale, am ajuns la concluzia ca modul in care au procedat ei este ilegal si contravine cu clauzele specificate in contract, deoarece: 1) Conform cu clauza 2.3 din TCG, Vodafone se obliga sa notifice clientul prin apel direct sau sms INAINTE de suspendarea abonamentului, lucru care nu s-a intamplat si contravine cu clauza respectiva. Desi clauza 2.3 se face mentiune la o limita de credit si modul de calculare al acesteia, toata exprimare este vaga si lasa loc de interpretare. Nu este specificata o formula clara pentru calcularea mai sus mentionatei limite de credit, iar in contractul semnat de mine nu este mentionata nici o limita superioara pe care o poate atinge valoarea facturii pentru a justifica intreruperea furnizarii servicilui, fapt care contravine cu Articolul 1, Alineatul (2) din legea 193/2000 privind Clauzele Abuzive dintre contractele incheiate intre comercianti si consumatori: "(2) in caz de dubiu asupra interpretarii unor clauze contractuale, acestea vor fi interpretate in favoarea consumatorului." De asemenea, se poate argumenta dat fiind faptul ca la incheierea contractului, nu mi-au fost prezentati toti Termenii si Conditiile Generale, contractul neavand nicio anexa, iar lucratorul comercial nu a specificat acest lucru, a fost incalcat Aliniatul (1),litera (Imagine publicată din Legea 193/2000 privind Clauzele Abuzive dintre contractele incheiate intre comercianti si consumatori si anexele Legii, prin care sunt obligat sa ma supun unor conditii contractuale despre care nu am luat la cunostiinta. 2) Mi-a fost solicitata plata in avans a unei sume de bani (90E) pentru deblocarea abonamentului fara ca aceasta solicitare sa fie insotita de emiterea unei facturi cu data scadenta care sa justifice suma respectiva, fapt care contravine cu clauza nr 4 din Contract - Partea II: " 4. Plata Clientul va plati, la termenul de plata sau in avans, pretul serviciilor cuprins in FACTURILE EMISE de Vodafone, respectiv tarifele Vodafone plus TVA aplicabila, la cursul de schimb RON/Euro de la data emiterii facturii. Termenul de plata este de maxim 14 zile de la data emiterii facturii. in cazul depasirii acestui termen se aplica penalitati de intarziere conform TCG. " In momentul in care am contactat telefonic servicul de Plati si am cerut explicatii, mi-a fost comunicat ca s-a emis o factura pro-forma pentru suma respectiva, factura care nu se regaseste in contul meu de client MyVodafone si nici nu am fost instiintat pe nici o cale agreata prin contractul incheiat despre emiterea acestei facturi. De asemenea, conform cu legislatia in vigoare, o factura pro-forma nu genereaza obligatii de plata pentru cumparator si nici nu reprezinta un document justificativ de inregistrare in contabilitate. Astazi am mai sunat odata la Servicul Plati si am incercat sa discut cu operatorul respectiv. Am explicat ca nu inca odata ca nu am facuturi restante, ca fara a-mi emite o factura nu au dreptul sa-mi ceara plata in avans si ca o factura proforma nu reprezinsta o obligatie pentru mine sa o achit. Reprezentantul Vodafone mi-a zis ca daca nu-mi convine sa-i dau in judecata, ca ei nu au ce sa-mi faca si nu au cum sa-mi emita factura fiscala decat la data scadenta. 3) In continuare imi este refuzata deblocarea abonamentului si reluarea furnizarii serviciilor, fapt pentru ca nu exista nici o justificare legala. Mentionez ca in momentul de fata toate facturile emise de cate Vodafone sunt platite fara intarziere si nu exista restante, cu atat mia mult cu cat plata pentru prestarea de servicii se face in AVANS. In conditiile fata consider ca eu, ca si client, am facut uz normal de serviciile lor in timp ce ei nu mi-au oferit minimul de protectie pentru buna derulare a contractului. Prin nerespectarea clauzelor contractuale au declarat contractul incheiat ca fiind nul si au incalcat legislatia in vigoare. In aceste conditii sunt indreptatit sa declar contractul in cauza ca fiind nul, sa cer anularea lui impreuna cu orice pretentii la eventualele despagubiri care deriva din incheierea contractului inainte termen? |
|