Forum avocaţi > Comercial

Nelamuriri contract la distana

 25-07-2016
AvatarFlorin Z


Buna ziua.
Ma poate lamuri cineva si pe mine cu privire la interpretarea notiunii de contract la distanta conform OG 34/2014?
In fapt, daca am comandat dintr-un magazin on-line (de pe un site) un produs iar la metoda de livrare am selectat ridicarea din magazin, se considera ca respectivul contract este incheiat la distanta? Cand se considera incheiat un contract la distanta intr-o astfel de situatie? In care act normativ se defineste momentul incheierii contractului?
Definitie conform OG 34/2014:
Art. 2, (7) - contract la distanţă - orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul.
Art. 9, (2) Fără a aduce atingere art. 10, perioada de retragere menţionată la alin. (1) expiră în termen de 14 zile de la:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare.

Mentionez ca produsul pe care l-am primit nu corespunde cu cel din comanda. Incercand sa il returnez in perioada de 14 zile mi s-a comunicat ca nu se poate acest lucru intrucat produsul a fost ridicat din magazin si a putut fi vizualizat.
Conform OG 34/2014 dreptul de retragere nu este restrictionat nicicum de modul in care consumatorul intra in posesia produsului.
Va multumesc si astept comentariile d-voastra.
Răspunde
 25-07-2016
AvatarFlorin Z


Intre timp am gasit informatia cu privire la momentul incheierii contractului in OG 34/2014, Art. 8, alin. (9) - Momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul confirmării, pe un suport durabil, de către profesionist a acceptării comenzii transmise de consumator.
Daca aveti pareri diferite sau argumente care sa contrazica cele de mai sus va rog sa mi le impartasiti. Va multumesc.
Răspunde
 04-09-2016
AvatarDenisa
Vizitator
Buna ziua.
Exista vreo prevedere legislativa care obligă consumatorul să restituie certificatul de garantie la returnarea produselor? Observ ca majoritatea comerciantilor prevad acest lucru. Pentru anumite produse certificatele de garanție se emit în alb, doar cu semnătura si stampila emitentului. Însa sunt si comercianti care completeaza certificatele cu datele cumparatorului. Asa ca acestea sunt mai de folos cumparatorului decat comerciantului in cazul aparitiei unui litigiu dupa retur.
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av. Bratulescu Adela

1

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1104

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

2

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 361

Ultimul răspuns

Avocat Petrescu C.

3

Telefon: 0721727157

Doar pt. programări

Locație: Bucuresti

Puncte: 290

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.