Forum avocaţi > Dreptul muncii

Transfer personal contractual

 20-03-2021
AvatarMiki
Vizitator
Salut, am o nelamurire privind ocuparea unui post vacant în sistemul bugetar in baza art.32 din Legea 153/2017, aplicand lit b) la cererea persoanei, în urma aprobării cererii de transfer de către conducătorul autorității sau instituției publice la care se solicită transferul și de la care se transferă.

Este obligatoriu publicarea unui anunt in prealabil(ca in cazul anagajarii prin concurs) al unitatii unde se solicita transferul? sau doar cererea aprobata de catre conducatorul insitutiei (avand postul vacant si disponibil) ?
Răspunde
 21-03-2021
AvatarMiki
Vizitator
Înainte era reglemntata la art. 90 alin. (7) din legea nr.188/1999, acest anunț privind posturile vacante ocupabile prin transfer, dar în urma abrogarii legii nr 188 / 199 si apariția noului cod administrativ , acest paragraf a fost scos , privind publicarea anunțului în momentul ocupării unui post prin transfer. Este specificat cumva prin alt articol de lege?
Răspunde
 21-03-2021
AvatarAv.STARJIL M.

Prahova
0742251721Whatsapp
marina.starjil@gmail.com
Din punctul meu de vedere, prevederile legii 153/2017 trebuie coroborate cu cele ale Codului Administrativ.

Intrebarea dvs. se refera la transferul personalului contractual, nu al unui functionar public.

Referindu-se strict la personalul contractual, legea 153 spune ca acest tip de personal se incadreaza exclusiv prin concurs sau examen.

"Art. 31 - (1) Pentru personalul contractual sau alte categorii de personal care nu beneficiază de statute speciale, ocuparea unui post vacant sau temporar vacant SE FACE prin concurs sau examen, pe baza regulamentului-cadru care se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

In continuare, art 32 din lege ne spune ca in SISTEMUL BUGETAR (deci nu se refera doar la personalul contractual) ocuparea unui post vacant SE POATE FACE şi prin transfer, dacă se realizează de pe un post din sistemul bugetar, similar sau echivalent.

"Art. 32 - (1) Ocuparea unui post vacant în sistemul bugetar SE POATE FACE şi prin transfer, dacă se realizează de pe un post din sistemul bugetar, similar sau echivalent.
(2) Transferul POATE avea loc după cum urmează:
a) în interesul serviciului, numai cu acordul scris al persoanei care se transferă;
b) la cererea persoanei, în urma aprobării cererii de transfer de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice la care se solicită transferul şi de la care se transferă.
(3) Prevederile din actele normative specifice domeniului de activitate referitoare la transfer rămân în vigoare.
(4) Ordonatorul de credite, în raport cu cerinţele postului, stabileşte criterii de selecţie proprii de transfer în completarea celor prevăzute la alin. (1) şi (2), cu consultarea organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu consultarea reprezentanţilor salariaţilor, acolo unde nu sunt astfel de organizaţii sindicale."

Insa, dpdv al personalului contractual, acest art.32 NU mai este sustinut de codul administrativ (in vigoare din 5 iulie 2019). Iar personalul contractual NU exercita prerogative de putere publica.

Consider ca dupa aceasta data, transferul fara concurs/examen al personalului contractual nu mai are baza legala si transferurile se fac in virtutea obisnuintei legii vechi, fara a se lua in calcul faptul ca legea s-a modificat intre timp (chiar daca legiuitorul nu a realizat ca aduce o modificare pe care nu ar fi dorit-o).

Mai mult, personalului contractual i se aplica prevederile codului muncii.

Iar in Legea nr. 53/2003 Codul muncii transferul nu este reglementat nici ca modalitate de modificare a contractului individual de munca, nici ca modalitate de incetare a acestuia, iar Legea-cadru nr. 153/2017 nu contine precizari cu privire la regimul juridic al transferului in cazul personalului contractual.

Astfel incat, legal nu se poate vorbi de o "decizie de transfer " a personalului contractual, fiind ptr. aceasta categorie de personal un document fara baza legala; pentru personalul contractual, fiecare dintre cele doua institutii trebuie sa intocmeasca fiecare cate o decizie, prin care pe de o parte sa inceteze CIM in cadrul institutiei din care pleaca, iar pe de alta parte sa fie emisa o decizie privind incheierea unui nou CIM la nivelul institutiei unde se reincadreaza, in temeiul dispozitiilor din Codul muncii.

Apoi, codul administrativ vorbeste despre modificarea raporturilor de serviciu si transferuri DOAR cu referire directa la functionarii publici (art.466, art.502, art.530, art.506 ). Personalul contractual nu are raport de serviciu, ci raport de munca.

Cod administrativ
"Art. 365 - Obiectul reglementării
(1) Prezenta parte reglementează normele generale privind:
a) regimul general al raporturilor juridice dintre funcţionarii publici şi autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 369;
b) regimul specific al personalului contractual din administraţia publică;
c) asigurarea evidenţei personalului plătit din fonduri publice.

Art. 366 - Dispoziţii privind completarea cu normele speciale
Prezenta parte constituie cadrul general în materia funcţiei publice şi a funcţionarilor publici şi se aplică şi funcţionarilor publici cu statut special, acolo unde legea specială nu prevede altfel.

Art. 367 - Dispoziţii privind completarea cu alte categorii de norme
Dispoziţiile prezentei părţi se completează cu prevederile legislaţiei muncii, precum şi cu reglementările de drept comun civile, administrative sau penale, după caz."


Doar art.538 - 542 si art 554 din Cod adm vorbeste despre personalul contractual si precizeaza ca :

" (7)Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant SE FACE prin concurs sau examen pe baza regulamentului-cadru ce cuprinde principiile generale şi care se aprobă prin hotărâre a Guvernului sau alte acte normative specifice.
(8) Ordonatorul principal de credite, în raport cu cerinţele postului, poate stabili criterii de selecţie proprii IN COMPLETAREA celor din hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (7).
(9) Prevederile alin. (2) - (7) nu se aplică personalului prevăzut în partea a VI-a titlul III la capitolul II. (adica Personalului contractual încadrat la cabinetul demnitarilor şi aleşilor locali şi la cancelaria prefectului)

Astfel, dupa 5 iulie 2019, prev art.32 din legea 153 se pot aplica strict altor categorii de personal din sistemul bugetar, cu exceptia personalului contractual.

Deci, contrar celor care se intampla in acest moment in tara, eu consider ca cei care "transfera" personal contractual si nu scot posturile la concurs sau examen, asa cum prevede expres Codul administrativ incepand cu 5 iulie 2019, fac o greseala prin aplicarea incorecta a legii.


Ca sa raspund intrebarii dvs, dupa parerea mea anuntul public de scoatere la concurs a posturilor destinate personalului contractual este obligatoriu; La concurs urmand sa se inscrie si cei din afara sistemului, precum si cei care doresc sa se "transfere".

Iar dupa anunt, chiar trebuie tinut concursul ori examenul, nefiind permis de lege transferul.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

https://dreptul-familiei.ro/

Experienta de 25 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 25-02-2022
AvatarClaudia
Vizitator
Se folosește art 32 din legea 153, coroborat cu art 551 alin 3 din oug 57/2019. Mai citit codul administrativ, când dați răspunsuri.
Răspunde
 16-03-2022
AvatarMiki
Vizitator
Daca se foloseste art 32 din legea 153, coroborat cu art 551 alin 3 din oug 57/2019 atunci conform alin 8 din art 506 din oug 57/2019 personalul contractul nu mai are nevoie de acceptul conducatorului institutiei de unde pleaca?
Răspunde
 08-01-2023
AvatarFlorin
Vizitator
Bună Seara. Ma numesc Florin, și am o întrebare dacă se poate, doresc sa efectuez un transfer de locul de munca (Învățământ) pe funcția Paza. La Pol. Locala pe aceeași funcție Contractual Paza. As avea nevoie de un Model de cerere Transfer. Mulțumesc.
Răspunde
 29-01-2023
AvatarAdriana Prioteasa
Vizitator
Buna ziua. Sunt contabil cu atributii de casier (personal contractual) intr-o institutie publica. Printre alte sarcini le-am primit si pe cele de gestionare (pastrare, primire, distribuire catre alti colegi din puncte de incasare) a chitantelor (formulare in dublu exemplar pretiparite cu nr si antet). Va rog sa-mi spuneti daca exista un articol care prevede ca nu pot gestiona eu aceste documente, atâta timp cat sunt si utilizator al acestora. Conform art 9 din Legea gestionarului, nu exista o compatibilitate ?
Multumesc anticipat
Adriana Prioteasa
Răspunde
 29-01-2023
AvatarAdriana Prioteasa
Vizitator
Buna ziua. Sunt contabil cu atributii de casier (personal contractual) intr-o institutie publica. Printre alte sarcini le-am primit si pe cele de gestionare (pastrare, primire, distribuire catre alti colegi din puncte de incasare) a chitantelor (formulare in dublu exemplar pretiparite cu nr si antet). Va rog sa-mi spuneti daca exista un articol care prevede ca nu pot gestiona eu aceste documente, atâta timp cat sunt si utilizator al acestora. Conform art 9 din Legea gestionarului, nu exista o compatibilitate ?
Multumesc anticipat
Adriana Prioteasa
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av. Bratulescu Adela

1

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1104

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

2

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 361

Ultimul răspuns

Avocat Petrescu C.

3

Telefon: 0721727157

Doar pt. programări

Locație: Bucuresti

Puncte: 290

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.