Forum avocaţi > Dreptul muncii

NORMA DE LUCRU

11-07-2014
Vizitator
Lucrez ca si impiegat de miscare la o firma privata in ture de 24 de ore cu 48 libere, din cele 24 de ore nu mi se considera decai 18 ore pentru norma lunara, astfe ca eu stau la dispozitia angajatorului 240 de ore pe lina si mi se normeaza 180, diferenta se considera pauza de circulatie intre trenuri fapt pentru care facem predarea serviciului de miscare intre orele respective astfel: Azi 17.06.2014 ora23.00 IDM Gheorghe Ioan predau serviciul de miscare pana la ora 03.30 d-ului IDM Gheorghe Ioan adica tot mie), intervalul de la ora 23 pana la 3.30 se considera pauza de circulatie si in acest interval sunt obligat sa pazesc bunurile firmei cladiri, instalatii, materilale cfr, etc.) fapt pentru care sunt platit cu 30 din salariul de impiegat, adica prestez serviciu de paza insa nu mi se recunoaste ca norma de lucru si prin urmare nici ca si vechime in munca , cu toate ca sunt obligat sa nu parasesc locul de munca. A ceeasi situatie este la CN CF CFR SA firma de stat) doar ca acestia includ in norma grafica si pauzele de circulati insa le platesc cu 75 din salarul de impiegat, intrebarea mea este: Cine incalca legislatia muncii? firma mea sau firma de stat.
Răspunde
 14-07-2014

Conform Codului Muncii angajatorul dumneavoastra ar trebui sa asigure un program de lucru de maxim 12 ore zilnic, perioada urmata de 24 ore libere. In niciun caz 24 ore.Aceasta organizare a timpului de lucru este INADMISIBILA, fiind incalcate dispozitiile art. 115 alin. (2) din Codul muncii, angajatorul fiind expus unor sanctiuni ori altor masuri din partea organelor de control ( in cazul in care inspectorii ITM sunt corecti si nu accepta mita ca modalitate auxiliara de suplimentare a veniturilor ceea ce, in practica , rar te intalnesti cu asa ceva).
Ca o opinie personala ,bazata pe calculul orelor de munca, pe postul de IDM ar trebui sa fiti 4 persoane.Banuiesc ca , in acest moment sunteti doar 3.