Forum avocaţi > Dreptul muncii

Inregistrare gresita a temeiului legal gr.I

 21-10-2015
AvatarRusu C.
Vizitator
M-am angajat la Directia de Sanatate Publica Brasov la data de 23.01.1987,prin transfer din structura Ministerului Apararii Nationale , la Laboratorul de Igiena Radiatiilor unde am lucrat fara intrerupere de la angajare si pana astazi, in functia de oficiant medical igiena tip I (echivalentul functiei militare de subofiter sanitar), pana la 01.10.1990, cand mi s-a schimbat denumirea functiei in asistent medical igiena tip I.
La data angajarii, 23.01.1987 si pana la 01.11.1990 am facut parte din Laboratorul de Igiena Radiatiilor care era laborator din cadrul Directiei Sanitare Brasov – CSA.
In aceasta perioada, conform pct.101,anexa 2 Ordinul 50/1990, a inscrisurilor din cartea de munca ( nr.crt.13) si a adeverintei eliberate de catre Spitalul Clinic Judetean de Urgenta, am beneficiat de sporurile aferente gr. a II-a ( conditii deosebite).Adeverinta eliberata de catre Spitalul Judetean Brasov, se refera strict la perioada 1987-1990, deoarece, mi-au comunicat ca modificarile legislative privind gr.I de munca s-au facut dupa data reorganizarii, cand deja nu mai eram angajat al DSJ-CSA Brasov, iar obligatia revine noii unitati, respectiv Directia de Sanatate Publica Brasov.
Prin reorganizarea institutiei, incepand cu 01.11.1990, am fost transferat in interes de serviciu la Centrul de Medicina Preventiva Brasov ( fost DSJ-CSA), in aceleasi conditii de munca, la acelasi laborator, modificarile fiind scriptice.
In urma aparitiei Ordinului privind completarea Ordinului 50/1990 pentru precizarea locurilor de munca care se incadreaza in grupa I de munca, din 31.08.1994, la pozitia 93 sunt trecute « unitati nucleare de gradul III si IV ».In aceste conditii in carnetul de munca, s-a facut inscrisul care stabileste locul de munca in grupa I, conf.Ord.50/90,anexa 1,pct.93.Deoarece Ordinul prevedea ca aceste completari se aplica retroactiv, pentru intreaga perioada lucrata dupa data de 18 martie 1969, se face inscrisul la nr.crt.52, prin care mi se recunoaste gr.I lucrata in perioada 23.01.1987-01.11.1990.
Incepand cu data de 01.04.2001, laboratorul de igiena radiatiilor a fost reevaluat si personalul a fost reincadrat in regim de lucru la conditii deosebite.Astfel ca la nr.crt.76 se inscrie « incetat activitatea in grupa I de munca ».La inscrisul privind activitatea in munca este specificat ca « in perioada 01.11.1990 si pana la 31.03.2001 a activat in gr.I de munca, 100%, adica 10 ani si 5 luni, iar mai departe, dintr-o eroare, la temeiul legal, functionarul de la personal a trecut anexa 2, pct 101 ceea ce corespunde gr. a II-a.
Mi s-a eliberat adeverinta de la Directia de Sanatate Publica Brasov, in care se mentioneaza ca am lucrat in locul de munca in grupa I, conf.Ord.50/1990,anexa 1,pct.93.,in perioada 01.11.1990 si pana la 31.03.2001 subliniindu-se eroarea facuta in carnetul de munca. Perioada 23.01.1987-01.11.1990, nu a mai fost prezentata in adeverinta, considerandu-se suficienta mentionarea din carnetul de munca.
Dosarul de pensionare mi-a fost respins, ce pot face sa-mi intru in drepturi?
Va multumesc.
Răspunde
 15-07-2016
AvatarCarmen V
Bucuresti
0744900820 (Doar pt. programări)
Bună seara, Domnule Rusu!

Potrivit Art. 7 din Decretul nr.92/1976 - "(1) In cazul cind exista indoieli asupra unor date inscrise in carnetul de munca sau in actele prezentate de titular, unitatea va cere prezentarea actelor originale in baza carora au fost facute inscrierile sau dupa caz, informatiile de la unitatile care au inscris datele in carnetul de munca ori au emis actele respective. (2) Inscrierile eronate sau efectuate fara respectarea prevederilor legale vor fi rectificate de unitatea care pastreaza carnetul de munca sau, daca cel interesat nu mai este incadrat de ultima unitate, in baza actelor oficiale care atesta alte situatii decit cele inscrise, rectificarile certificindu-se in carnetul de munca."

Totodată, potrivit art. 11 alin.(1) din acelaşi act normativ, "datele privind activitatea depusa pe baza unui contract de munca se înscriu în carnetul de munca, asa cum acestea rezulta din contract sau din actele originale eliberate de unităţi pe baza scriptelor pe care le deţin".

Din ansamblul prevederilor legale anterior citate, rezultă că rectificarea carnetului de muncă vizează doar acele situaţii în care, datorită unor erori de redactare, împrejurările consemnate în cuprinsul carnetului de muncă nu corespund cu datele ce rezultă din actele oficiale ce atestă situaţiile la care se referă aceste înscrieri.

Aveți astfel de acte oficiale?

Avocat Serni Viviana-Carmen,
experiență 10 ani de avocatură în drept penal, civil, muncii, mărci, CEDO
Oraș principal de activitate -București, dar lucrez și în țară!
0744900820
carmenvivianaserni@gmail.com
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av. Bratulescu Adela

1

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1104

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

2

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 361

Ultimul răspuns

Avocat Petrescu C.

3

Telefon: 0721727157

Doar pt. programări

Locație: Bucuresti

Puncte: 290

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.