Forum avocaţi > Pensii

Legea pensiilor militare

12-12-2015
Vizitator
Buna ziua,
Sunt pensionar militar cu pensie de invaliditate. As dori sa ma lamureasca cineva, daca in situatia mea sunt aplicabile prevederile art. 40 din Legea 223/2015 privind pensiile militare de stat modificat cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului astfel :,,Art. 40. - Pentru invaliditatea survenită ca urmare a unor acțiuni specifice, din cauza unor accidente, catastrofe sau alte asemenea evenimente intervenite în timpul și din cauza serviciului sau a unor misiuni şi operații în afara teritoriului statului român, militarii, polițiștii şi funcționarii publici cu statut special beneficiază de o pensie egală cu baza de calcul prevăzută la art. 28, dacă aceasta este mai avantajoasă decât o altă categorie de pensie la care au dreptul.”
Sunt pensionat medical in timpul si din cauza serviciului militar incadrat la boala profesionala. Credeti ca pot beneficia de o pensie egala cu baza de calcul ?
Multumesc !
Răspunde
 12-12-2015

Campina

aurora.ciorobea@opticnet.ro
Legea nr. 223/2015 se aplica de la 1 ian. 2016.Ca principiu, orice act normativ se aplica drepturilor nascute dupa intrarea lui in vigoare. De asemenea legea nr 223/2015 are mai multe articole care se refera la " perosnele carora li se deschide dreptul la pensie" sau "cererile înregistrate şi nesoluţionate până la data intrării în vigoare a prezentei legi se soluţionează conform normelor legale existente la data deschiderii drepturilor de pensii şi asigurări sociale". De unde reiese clar ca se aplica doar pentru viitor, nu si pentru trecut. Dar, urmeaza sa se emita norme de aplicare, care ar trebui sa lamureasca inca o data acest aspect. Deocamdata nu se aplica in cazul dvs.
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 12-12-2015
Vizitator
Cunosc ca se aplica incepand cu 01.01.2016.......problema era daca eu ma incadrez in prevederile art. 40 ......deoarece pensiile vor fi actualizate si recalculate conform prevederilor aceleiasi legi.