Forum avocaţi > Civil

Competenta Tribunal sau Judecatorie pt anulare inscris?

 08-11-2019
AvatarIonut Lupu
Vizitator
Buna ziua,

Un titlu de proprietate ce include o suprafata de teren a fost modificat ilegal de catre Primarie (comisia locala) cu acceptul propunerii de catre Comisia judeteana. Pe acest titlu figuram eu si fratele meu care cred ca a mituit functionarii din primarie si din prefectura pentru a modifica TP pe cale administrativa, pt ca avand in vedere ca documentul se afla in circuitul civil de peste 5 ani de zile, putea fi modificat prin radierea unei persoane doar prin o hotarare a instantei. Toti acesti infractori nu au vrut sa mearga la instanta pt ca stiau ca nu ar fi permis radierea mea de pe TP. Dar, au dat o propunere la cererea scrisa a fratelui meu cei din primarie, au aprobat cei din prefectura si numele meu a fost taiat de pe TP cu o linie si pusa stampila! Infractorii invoca niste prevederi din fond funciar, ca as fi fost eu trecut din eroare si vai au rectificat "greseala".
Intrebarea este daca trebuie sa ma adresez instantei de contencios administrativ de la Tribunal sau judecatoriei; am primit pareri ca este un act administrativ, desi invoca prevederi ale fondului funciar tocmai pt ca nu aveau fundament de modificare prin fond funciar fiind un inscris intrat in circuitul civil. Am primit si o parere ca au uzat abuziv prevederile fondului funciar si ca ar trebui sa ma adresez Judecatoriei. Eu inclin spre Tribunal.

Care este instanta competenta in situatia mea si pe ce argumente?
Răspunde
 08-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Modalitatea de dobândire a dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, atât din perspectiva Codului civil de la 1864 – art. 645, cât şi din cea a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, poate avea ca temei legea.

Astfel, potrivit dispoziţiilor art. 557 alin. (2) şi (3) din actualul Cod civil:

„(2) În cazurile prevăzute de lege, proprietatea se poate dobândi prin efectul unui act administrativ.
(3) Prin lege se pot reglementa şi alte moduri de dobândire a dreptului de proprietate.”

Adica, legea 18 in cazul dvs.

(Decizie ICCJ) Titlul emis în favoarea beneficiarilor legali are natura juridică a unui act administrativ, care după intrarea în circuitul civil devine un act juridic civil ce atestă dobândirea de către persoanele fizice a dreptului de proprietate imobiliară asupra terenului agricol.
Deci, titlul de proprietate este act administrativ.


Extras din Sentinţa civilă nr. 58/02.06.2014, Curtea de Apel Cluj, secţia I-a civilă, www. curteadeapelcluj.ro

Examinând conflictul negativ de competenţă prin prisma actelor dosarului, a dispoziţiilor legale incidente în materie, Curtea de Apel Cluj a stabilit în favoarea Judecătoriei Cluj-Napoca, competenţa materială de soluţionare a cauzei.
Pentru a pronunţa hotărârea respectivă instanţa care a pronunţat regulatorul de competenţă a avut în vedere următoarele considerente:
Reclamanţii nu au invocat în susţinerea cererii introductive de instanţă care este temeiul juridic pe care îşi fundamentează cererea de chemare în judecată, însă, în motivarea cererii au făcut trimitere la Legea nr. 18/1991, modificată prin Legea nr. 169/1997 şi prin Legea nr. 247/2005, susţinând că terenul pe care îl pretind a le fi restituit a fost preluat de C.A.P. Înfrăţirea, aşa cum rezultă din Adeverinţa nr. 21/06.01.1984 şi arătând că în anul 1991 prin cererile înregistrate sub nr. 454/1 şi 298/3 din 01.04.1991, reclamanţii au solicitat, în temeiul Legii nr. 18/1991, restituirea tuturor terenurilor ce au aparţinut defuncţilor lor bunici şi străbunici, cereri care nu au fost soluţionate nici în prezent.
Rezultă, aşadar, din petitul cererii de chemare în judecată şi din argumentele de fapt şi de drept dezvoltate în cuprinsul motivării acestei cereri, că reclamanţii au învestit instanţa cu o cerere având ca obiect fond funciar, întemeiată pe dispoziţiile Legii nr. 18/1991, modificată.
Art. 22 alin. 6 din NCPC – text legal care consacră principiul disponibilităţii în procesul civil -, prevede că judecătorul trebuie să se pronunţe asupra a tot ceea ce s-a cerut, fără a depăşi limitele învestirii, în afară de cazurile în care legea dispune altfel, în timp ce art. 22 alin. 5 NCPC precizează în mod expres şi imperativ faptul că judecătorul nu poate schimba denumirea sau temeiul juridic pe care părţile l-au invocat în susţinerea cererii lor, în condiţiile detaliate în acest text legal.
Cu alte cuvinte, judecătorul este ţinut să se pronunţe asupra a tot ceea ce i s-a cerut, fără însă să schimbe denumirea, temeiul juridic, calificarea juridică şi motivele de drept asupra cărora părţile au înţeles să limiteze dezbaterile, acesta fiind obligat să nu depăşească limitele învestirii sale.
În speţă, Judecătoria Cluj-Napoca a fost învestită cu o cerere de fond funciar, întemeiată pe dispoziţiile Legii nr. 18/1991, modificată, astfel încât, prin prisma art. 22 alin. 6 şi 5 din NCPC, cererea trebuia analizată din perspectiva dispoziţiilor Legii fondului funciar, sub toate aspectele sale, inclusiv din punct de vedere al normelor de competenţă materială aplicabile acestei cereri.
Este ştiut faptul că normele de competenţă sunt de strictă interpretare, astfel încât, în măsura în care prin dispoziţii legale speciale nu se prevede în mod expres competenţa materială a altei instanţe pentru soluţionarea în primă instanţă a unei anumite cereri, competenţa revine judecătoriei, aceasta fiind instanţa de drept comun în soluţionarea cauzelor în primă instanţă.
Potrivit art. 94 alin. 1 pct. 1 lit. h NCPC, judecătoriile judecă în primă instanţă cererile privind obligaţiile de a face sau de a nu face neevaluabile în bani, indiferent de izvorul lor contractual sau extracontractual, cu excepţia celor date de lege în competenţa altor instanţe.
Art. 94 pct. 3 NCPC prevede că judecătoriile judecă şi căile de atac împotriva hotărârilor autorităţilor administraţiei publice cu activitatea jurisdicţională şi ale altor organe cu astfel de activitate, în cazurile prevăzute de lege.
Cererea introductivă de instanţă are, în mod cert şi neîndoielnic, ca obiect, o obligaţie de a face neevaluabilă în bani, întemeiată pe dispoziţiile Legii fondului funciar – aşa cum corect a reţinut Tribunalul Cluj -, iar nu o cerere evaluabilă în bani, aşa cum nefondat a apreciat Judecătoria Cluj-Napoca.
Chiar dacă reclamanţii au uzat şi de dispoziţiile Legii nr. 10/2001 – conform afirmaţiilor făcute de aceştia în motivarea cererii introductive de instanţă -, această împrejurare nu este de natură să schimbe obiectul cererii pendinte, temeiul juridic al acesteia şi cauza juridică pe care se întemeiază cererea de chemare în judecată.
Potrivit art. 26 alin. 3 din Legea nr. 10/2001, republicată, „decizia sau, după caz, dispoziția motivată de respingere a notificării sau a cererii de restituire în natură poate fi atacată de persoana care se pretinde îndreptățită la secția civilă a tribunalului în a cărui circumscripție se află sediul unității deținătoare sau, după caz, al entității investite cu soluționarea notificării, în termen de 30 de zile de la comunicare”.
Prin urmare, sunt de competenţa în primă instanţă a Secţiei Civile a Tribunalului în a cărui circumscripţie se află sediul unităţii deţinătoare, sau, după caz, al entităţii învestite cu soluţionarea notificării, doar plângerile formulate de persoana care se pretinde îndreptăţită, împotriva deciziei sau dispoziţiei de respingere a notificării formulate în temeiul Legii nr. 10/2001.
Nici împrejurarea că reclamanţii au beneficiat şi de dispoziţiile Legii nr. 10/2001 nu este de natură să schimbe natura juridică a prezentului litigiu, respectiv, cauza juridică şi obiectul acestuia, şi să îl transforme dintr-un litigiu de fond funciar într-un litigiu de Legea nr. 10/2001, câtă vreme, obiectul cererii introductive de instanţă nu îl constituie învestirea instanţei, în temeiul deciziei în interesul legii nr. XX/2007 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu soluţionarea pe fond, direct de către instanţa de judecată, a notificării formulate de reclamanţi în baza Legii nr. 10/2001.
Legea nr. 18/1991 republicată şi actualizată, în forma actualizată valabilă începând cu data de 01.02.2014, reglementează în Capitolul IV „Dispoziţiile procedurale” în baza cărora se soluţionează cererile întemeiate pe dispoziţiile Legii fondului funciar, după cum urmează:
Art. 51 prevede următoarele:„(1) Comisia județeană este competentă să soluționeze contestațiile și să valideze ori să invalideze măsurile stabilite de comisiile locale.
(2) În cazul existenței unei suprapuneri totale sau parțiale ca urmare a emiterii a două sau mai multe titluri de proprietate pe aceleași amplasamente, comisia județeană este competentă să dispună anularea totală sau parțială a titlurilor emise ulterior primului titlu.
(3) Comisia județeană va dispune emiterea unui nou titlu în locul celui anulat sau, după caz, va propune acordarea de măsuri compensatorii potrivit legii privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate abuziv în perioada regimului comunist în România.
(4) Dispoziţiile art. 53 alin. (2) rămân aplicabile”.
La rândul său, art. 52 prevede următoarele:„(1) În sensul prezentei legi, comisia locală este autoritate publică cu activitate administrativă, iar comisia județeană este autoritate publică cu autoritate administrativ-jurisdicțională.
(2) Comisia județeană și cea locală au, în limitele competenței lor și prin derogare de la dispozițiile Codului de procedură civilă, calitate procesuală pasivă și, când este cazul, activă, fiind reprezentate legal prin prefect, respectiv primar sau, pe baza unui mandat convențional, de către unul dintre membri, nefiind obligatorie asistarea prin avocat.
(3) Prevederile art. 274 din Codul de procedura civilă sunt aplicabile”.
Potrivit art. 53 alin. 1 din acelaşi act normativ, „hotărârile comisiei județene asupra contestațiilor persoanelor care au cerut reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate privată asupra terenului, conform dispozițiilor cuprinse in cap. II, și cele asupra măsurilor stabilite de comisiile locale se comunică celor interesați prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire”, în timp ce, în conformitate cu alin. 2 al aceluiaşi articol, „împotriva hotărârii comisiei județene se poate face plângere la judecătoria în a cărei rază teritorială este situat terenul, în termen de 30 de zile de la comunicare”.
Art. 54 alin. 1 prevede că „dispozițiile art. 53 alin. (1) se aplică și în cazul în care plângerea este îndreptată împotriva ordinului prefectului sau oricărui act administrativ al unui organ administrativ care a refuzat atribuirea terenului sau propunerile de atribuire a terenului, în condițiile prevăzute în cap. III”, în timp ce alin. 2 al art. 54 precizează că „dispozițiile art. 53 alin. (2) rămân aplicabile”.
Art. 55 şi art. 56 arată ce anume poate forma obiectul unei plângeri întemeiate pe dispoziţiile legi fondului funciar, după cum urmează:
Art. 55 prevede următoarele: „(1) Poate face obiectul plângerii modificarea sau anularea propriei hotărâri de către comisie.
(2) Dispozițiile alin. (1) se aplică și în cazul în care comisia județeană a emis, după încheierea procedurii de definitivare a activității sale, acte administrative contrare propriei hotărâri, dispozițiile art. 53 alin. (2) rămânând aplicabile”.
Potrivit art. 56, „plângerea prevăzută la art. 53 poate fi îndreptată și împotriva măsurilor de punere în aplicare a art. 37, cu privire la stabilirea dreptului de a primi acțiuni în unitățile agricole de stat, reorganizate în societăți comerciale conform Legii nr. 15/1990, dispozitiile art. 53 alin. (2) rămânând aplicabile”.
În sfârşit, art. 58 prevede că „instanța soluționeaza cauza potrivit regulilor prevăzute în Codul de procedură civilă și în Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească. Pe baza hotărârii judecătorești definitive, comisia județeană, care a emis titlul de proprietate, îl va modifica, îl va înlocui sau îl va desființa”, în timp ce art. 59 stabileşte că „sentința civilă pronunțată de instanța menționată la art. 58 este supusă căilor de atac prevăzute în Codul de procedură civilă, cu respectarea dispozițiilor legale în materie”.
În speţă, în mod cert prin petitele cererii introductive de instanţă se invocă refuzul sau omisiunea instituţiilor abilitate prin Legea fondului funciar, să soluţioneze cererea de reconstituire a dreptului de proprietate asupra terenurilor, în cadrul procedurii administrative, astfel încât, litigiul pendinte este în mod cert unul de fond funciar, iar nicidecum unul vizând aplicarea Legii nr. 10/2001.
Pe de altă parte, prezentul litigiu are ca obiect o obligaţie de a face neevaluabilă în bani, astfel încât, prin prisma obiectului său, un astfel de litigiu este în competenţa de primă instanţă a judecătoriei, conform art. 94 pct. 1 lit. h NCPC.
În privinţa ultimului petit, teza finală, din cererea reclamanţilor, nu sunt incidente dispoziţiile art. 20 alin. 1 din Titlul VII al Legii nr. 247/2005, susceptibile de a atrage competenţa Secţiei de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului în a cărui rază teritorială domiciliază reclamantul, întrucât, reclamanţii nu au invocat refuzul Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor de a emite decizia în favoarea reclamanţilor, ci au solicitat să li se emită decizia legală pentru stabilirea de despăgubiri pentru terenul nerestituit în natură.
Oricum, acest petit este unul accesoriu, care, prin prisma art. 123 alin. 1 NCPC, este în competenţa instanţei competentă să judece cererea principală.
Aşa fiind, în temeiul tuturor considerentelor anterior expuse, Curtea constată că instanţa competentă material să soluţioneze prezentul litigiu în primă instanţă este Judecătoria Cluj-Napoca.

Extras din Sentinţa civilă nr. 58/02.06.2014, Curtea de Apel Cluj, secţia I-a civilă, www. curteadeapelcluj.ro

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 08-11-2019
AvatarIonut Lupu
Vizitator
[quote name="Av.STARJIL M." constată că instanţa competentă material să soluţioneze prezentul litigiu în primă instanţă este Judecătoria Cluj-Napoca.

Extras din Sentinţa civilă nr. 58/02.06.2014, Curtea de Apel Cluj, secţia I-a civilă, www. curteadeapelcluj.ro [/quote]

Multumesc, dna avocat, dar oare nu ar trebui sa ma adresez Tribunalului, sectia de contencios, intrucat propunerea de modificare practic nu are baza pe legea 18/1991, doar ca au invocat-o ei in actele lor de modificare? Practic, sunt nesigur ca ar putea fi interpretat in sensul redobandirii dreptului la proprietate modificare pe cale administrativa aceasta modificare ilegala de TP prin radierea unui mostenitor. Daca ar fi fost in temeiul legii 18 actul de modificare al TP, s-ar fi emis un nou TP, nu? Adica nu s-ar fi taiat cu o linie numele unui mostenitor.

De asemenea, as putea ataca pe contencios efectiv documentul cu propunerea de modificare a TP, propunere emisa de Primarie, comisia locala de aplicare a legii fondului funciar? Ma gandesc ca daca se anuleaza actul administrativ de propunere initiala, instanta de contencios ar trebui sa admita in subsidiar rectificarea TP la forma initiala?
Răspunde
 08-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Cititi urmatorul material, ultima pagina.

http://portal.just.ro/45/Documents/Minute_IntalniriTrimestriale/2017/C.A.Iasi_Minuta%20civil_II_2017.pdf

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 10-11-2019
AvatarIonut Lupu
Vizitator
Av.STARJIL M. a scris pe 08-11-2019:
Cititi urmatorul material, ultima pagina.

http://portal.just.ro/45/Documents/Minute_IntalniriTrimestriale/2017/C.A.Iasi_Minuta%20civil_II_2017.pdf

Am citit dar scrie ceva de legi cu semnatura electronica, legislatia cerintelor moderne pe ultima pagina indicata de dvs. Nu inteleg, care este legatura cu actiunea mea pentru anularea TP prin contencios sau prin judecatorie?
Răspunde
 10-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Am vrut sa spun ultima pagina a punctului 1 din cuprinsul minutei, "competenta generala a instantelor etc". In fapt, pag. 9 a materialului.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 10-11-2019
AvatarIonut Lupu
Vizitator
Av.STARJIL M. a scris pe 10-11-2019:
Am vrut sa spun ultima pagina a punctului 1 din cuprinsul minutei, "competenta generala a instantelor etc". In fapt, pag. 9 a materialului.

Am citit, practic in cererea mea eu nu critic surplus/deficit de teren pt ca suprafata este corect inscrisa in TP, eu critic modificarea ilegala de radiere a mea din TP pe cale adminsitrativa, nu judecatoreasca.
Daca fac cerere pe rectificarea TP pe contencios la Tribunal, pot cere anularea propunerilor celor doua comisii locala si judeteana pentru radierea ilegala a mea din TP si astfel rectificarea TP prin re-includerea mea? Sau rectificarea se face si in afara Tribunalului ori a Judecatii, la alta institutie?
Va rog sa ma ajutati pt ca toata lumea cu care am vobit are oa lta varianta.
Răspunde
 10-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Am scris in primul mesaj (extras din decizia curtii)
Art. 55 prevede următoarele: „(1) Poate face obiectul plângerii modificarea sau anularea propriei hotărâri de către comisie.
(2) Dispozițiile alin. (1) se aplică și în cazul în care comisia județeană a emis, după încheierea procedurii de definitivare a activității sale, acte administrative contrare propriei hotărâri, dispozițiile art. 53 alin. (2) rămânând aplicabile”.

Speta dvs. nu in acest lucru consta? Comisia a emis titlul initial in care erati inscris, apoi l-a modificat, alterand actul administrativ initial.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 10-11-2019
AvatarIonut Lupu
Vizitator
Av.STARJIL M. a scris pe 10-11-2019:
Am scris in primul mesaj (extras din decizia curtii)
Art. 55 prevede următoarele: „(1) Poate face obiectul plângerii modificarea sau anularea propriei hotărâri de către comisie.
(2) Dispozițiile alin. (1) se aplică și în cazul în care comisia județeană a emis, după încheierea procedurii de definitivare a activității sale, acte administrative contrare propriei hotărâri, dispozițiile art. 53 alin. (2) rămânând aplicabile”.

Speta dvs. nu in acest lucru consta? Comisia a emis titlul initial in care erati inscris, apoi l-a modificat, alterand actul administrativ initial.

Asa este, dupa citirea acestor acte realizez faptul că este competenta Judecatoriei, ceea ce m-a facut sa consider ca ar trebui mers la Tribunal pe contencios este faptul ca TP era deja in circuitul civil de peste 7 ani de zile , la momentul modficarii hotararii comisiei. Si practic este in afara prevederilor legii fondului funciar aceasta modificare prin radiere ilegala.
Art. 53 prevede posibilitatea unei constestatii a hotararii Comisiei in 30 de zile de la comunicare (de la comunicarea hotararii initiale in care eram inclus), dar exista vreo prevedere ca poate un alt mostenitor din TP sa depuna contestatie la Comisia locala la 7 ani dupa emiterea TP sau chiar Comisia locala sa propuna acest lucru spre aprobare Comisiei judetene?
Consider ca este o mare ilegalitate si ca modificarea lor dupa 7 ani de cand era deja intrat in circuitul civil TP nu are niciun fundament pe fond funciar, decat au amestecat acolo legea fondului funciar ca sa instrumenteze falsul. Se poate luq in calcul o contestatie adresata Comisiei dupa 7 ani??
Răspunde
 10-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Dvs. va adresati instantei, nu comisiei. Doriti constatarea nulitatii modificarii facute de comisie. Nulitatea este imprescriptibila, puteti s-o invocati si dupa 20 de ani.
Din sentinta curtii extrem de detaliata, coroborat si cu pag 9 din materialul la care am facut trimitere (minuta intalnirilor judecatorilor), (cititi doar acea pagina ptr ca vi se aplica) va adresati judecatoriei.
N-am sa mai comentez pe acest subiect ptr.ca nu mai am ce sa adaug.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 10-11-2019
AvatarIonut Lupu
Vizitator
Av.STARJIL M. a scris pe 10-11-2019:
Dvs. va adresati instantei, nu comisiei. Doriti constatarea nulitatii modificarii facute de comisie. Nulitatea este imprescriptibila, puteti s-o invocati si dupa 20 de ani.
Din sentinta curtii extrem de detaliata, coroborat si cu pag 9 din materialul la care am facut trimitere (minuta intalnirilor judecatorilor), (cititi doar acea pagina ptr ca vi se aplica) va adresati judecatoriei.
N-am sa mai comentez pe acest subiect ptr.ca nu mai am ce sa adaug.

Apreciez raspunsurile dvs, eu ma miram pt faptul ca s-au folosit fara temei de procedura fondului funciar pt modificarea hotararii; pentru ca si o asemenea contestatie trebuia facuta in termen de 30 de zile de la prima hotarare si trebuia adresata instantei, nu era treaba primariei sau comisiei sa intervina si sa solutioneze contestatia, de unde si evidenta ilegalitatii. Oare propunerea/contestatia facuta de Primarie si aprobata de Comisia judeteana pot fi atacate separat pe contencios pentru anularea acestora sau se poate cere doar anularea TP la Judecatorie?
Răspunde
 10-11-2019
AvatarAv.STARJIL M.

Cluj si Prahova
0742251721
marina.starjil@gmail.com
Dvs. adresati actiunea carei instante doriti, daca nu va puteti decide cum sa procedati, ptr ca intr-un final, instanta sesizata poate sa se declare necompetenta, caz in care pierdeti o mica perioda de timp de la ridicarea din oficiu a exceptiei si pana la punerea pe rol a dosarului de catre instanta la care se face trimitere.

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail:

Răspunsurile primite de la avocații înscriși pe forum nu reprezintă consultanță juridică. Consultanța juridică plătită, în cadrul unui cabinet de avocatură, presupune un studiu mai aprofundat al cauzei și documentelor și angajează răspunderea avocatului consultat. În toate cazurile, vă recomandăm să vă programați la un cabinet de avocatură pentru acordarea unei consultanțe juridice plătite.

Top avocați activi pe forum

Av.Starjil Marina

1

Telefon: 0742251721Whatsapp

Locație: Prahova

Puncte: 1424

Ultimul răspuns

Av. Bratulescu Adela

2

Telefon: 0746938774

Locație: Bucuresti

Puncte: 1106

Ultimul răspuns

Avocat Adrian-Nicolae ALBU

3

Telefon: 0721393939

Locație: București

Puncte: 364

Ultimul răspuns

Av. Dancu Cosmina

4

Telefon: 0740863366

Locație: Baroul Sibiu

Puncte: 0

Ultimul răspuns

Avocat? Înregistrați-vă, răspundeți pe forum și intrați în clasament.