procurorul a dat NUP dar partea vatamata a facut plangere impotriva rezolutiei procurorului de NUP. Plângerea împotriva soluţiilor de neurmărire sau netrimitere în judecată Art. 340. - (1) Persoana a cărei plângere împotriva soluţiei de clasare sau renunţare la urmărirea penală, dispusă prin ordonanţă sau rechizitoriu, a fost respinsă conform art. 339 poate face plângere, în termen de 20 de zile de la comunicare, la judecătorul de cameră preliminară de la instanţa căreia i-ar reveni, potrivit legii, competenţa să judece cauza în primă instanţă. (2) Dacă plângerea nu a fost rezolvată în termenul prevăzut la art. 338, dreptul de a face plângere poate fi exercitat oricând după împlinirea termenului de 20 de zile în care trebuia soluţionată plângerea, dar nu mai târziu de 20 de zile de la data comunicării modului de rezolvare. Soluţionarea plângerii de către judecătorul de cameră preliminară Art. 341. - (1) După înregistrarea plângerii la instanţa competentă, aceasta se trimite în aceeaşi zi judecătorului de cameră preliminară. (2) Judecătorul de cameră preliminară stabileşte termenul de soluţionare, care este comunicat petentului, procurorului şi părţilor, care pot depune note scrise, împreună cu un exemplar al plângerii. (3) Procurorul, în termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicării prevăzute la alin. (2), transmite judecătorului de cameră preliminară dosarul cauzei. (4) În situaţia în care plângerea a fost depusă la procuror, acesta o va înainta împreună cu dosarul cauzei instanţei competente. (5) Judecătorul de cameră preliminară se pronunţă asupra plângerii prin încheiere motivată, în camera de consiliu, fără participarea petentului, a procurorului şi a intimaţilor, putând dispune una dintre următoarele soluţii: a) respinge plângerea, ca tardivă sau inadmisibilă, ori, după caz, ca nefondată, menţinând soluţia atacată; b) admite plângerea, desfiinţează soluţia atacată şi trimite motivat cauza la procuror pentru a începe ori, după caz, a completa urmărirea penală; c) admite plângerea, desfiinţează soluţia atacată şi dispune începerea judecăţii, când probele existente la dosar sunt suficiente şi legal administrate; d) admite plângerea şi schimbă temeiul de drept al soluţiei de clasare atacate. (6) Încheierea prin care a fost soluţionată plângerea este definitivă. (7) Plângerea greşit îndreptată se trimite organului competent. |
CABINET DE AVOCATURĂ MYRA CÎMPEAN (Baroul Bucuresti) SITE: www.avocat-mc.ro, TEL: 0723-537992 MAIL: av.mcimpean@gmail.com Sfaturi juridice telefonice gratuite, consultatii juridice la cabinet numai contra cost!
|
|
|