Forum avocaţi > Dreptul muncii

Drepturi si obligatii patron, angajat

19-02-2019
Vizitator
Buna ziua! Stimate Dle/D-na avocat
Sunt medic veterinar, recent am intrat intr o firma Dispensar veterinar dintr o comuna din judetul Cluj, cu medicul ( 67 de ani ) vet. asociat 70 % eu 30 % dumnealui. Inainte de a intocmi documentatia l am intrebat daca are angajat, mi a spus ca nu mai are. Dupa ce am intocmit actele si le am inregistrat la Camera de comert am fost contactat de un domn care mi a adus la cunostinta ca sa am grija ce fac ca el va da in judecata firma pentru ca el, ca tehnician veterinar a fost angajat la firma respectiva candva, in urma cu aprox 10 ani si ca fara stirea lui i s a desfacut contractul de munca astfel nu a mai are calitate de asigurat nici la CAS nici la CASS. I am zis medicului care a confirmat ca asa este dar concret nu mi a spus ce si cum s antamplat doar ca tehnicianul desfasoara activitate si in prezent doar ca nu depunea nici un leu in caseria firmei ( de stiut ca actiunile sanitar veterinare obligatorii la speciile de animale sunt fianantate in baza deconturilor lunare de Directiile Sanitar Veterinare judetene respective dar se percepe si numerar 5 10 lei in functie de specie pentru care obligatoriu se emite chitanta, ceea ce el nu facea ) astfel tehnicianul intocmea deconturile firma primea banii in cont si bine mersi fiecare era multumit. Acum ca am intrat in firma binen nteles ca nu voi permite acest lucru. INTREBARILE mele , concret, ce trebuie sa fac ? Sunt convins ca amandoi sunt vinovati ,ce obligatii avea medicul , ce drepturi si obligatii avea si are tehnicianul si daca are, pe cati ani retroactiv ar fi obligat medicul sa l despagubeasca conform legii ? Cum pot sa l opresc sa nu mai desfasoare activitate
Nu as vrea ca in caz de castig de cauza despagubirea sa ma afecteze si pe mine neavand nici o vina
in situatia creata intre cei doi.
Multumesc anticipat !
Răspunde
Răspunde
Răspuns rapid