Forum avocaţi > Dreptul muncii

Angajator strain, cotizatii sociale

19-02-2021
Vizitator
Buna ziua,

sunt informatician (programator) si mai multe firme straine (din Elvetia, Franta si Anglia) doresc sa ma angajeze ca salariat, sa lucrez de aici de acasa din Romania (telemunca la domiciliu, remote).

Acuma, intrebarea:

Toti spun ca vor plati cotizatiile sociale in tara lor, ca pt orice salariat de-al lor.
Si mi-au zis ca nu e nici o pb ca eu sa lucrez din Romania si cotizatiile sociale sa fie platite acolo.

Dar cei de la ANAF mi au zis ca trebuie platite aici (fie direct de ei, fie de mine, daca facem un acord)

Cine are dreptate?

Exista oare vreo solutie sa lucrez pt aceste firme fara complicatia de a plati aici cotizatiile sociale obligatorii? Caci angajatorii nu concep decat sa le plateasca in tara lor, asa cum stiu.
Si poate ca stiu ei ce stiu.

Multumesc.
Răspunde
 20-02-2021

Prahova
0742251721Whatsapp
marina.starjil@gmail.com
"Potrivit dispozitiilor cuprinse in Regulamentul (CE) 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, art. 11 alin. (3) lit. a), contributiile sociale se datoreaza in statul in care salariatul presteaza activitate."

Locul dvs. de munca va fi in interiorul Romaniei, chiar daca prestati telemunca ptr. un angajator din afara Romaniei.

Exista doua exceptii canbd se poate elibera un document portabil A1.

- Detasarea transnationala pe o perioada de cel mult 24 de luni;
- Pluriactivitatea (activitatea prestata simultan in doua sau mai multe state membre).

ptr aplicarea regulamentului intre statele UE cititi si

https://legislatiamuncii.manager.ro/a/26964/telemunca-in-afara-tarii-in-stat-ue-sau-non-ue-obligatii-angajator-si-impozitul-pe-venit.html

Avocat Marina STARJIL

marina.starjil@gmail.com

https://dreptul-familiei.ro/

Experienta de 25 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international).
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 20-02-2021