 | Adina sestac Vizitator |
| Numele meu este Sestac Adina Lacramioara si speta pe care o supun atentiei domniilor voastre face trimitere la controversata lege 126/2014; cronologic, evenimentele s-au intamplat astfel: - in perioada 2009 - 2012 ma aflam in concediu crestere copil si beneficiam de indemnizatie crestere copil conform OUG 111/2010; - datorita politicii de austeritate impusa de guvernul acelor ani, indemnizatia a fost diminuata cu 10%, fapt care m-a determinat sa gasesc o modalitate de a-mi proteja financiar drepturile si, pentru o perioada de timp, am fost sub un contract de colaborare cu o firma specializata in sondarea de piata pentru care am efectuat cateva vizite de tip mistery-shopping si pentru care am fost remunerata cu sume cuprinse intre 26 lei si 85 lei/vizita (cu mentiunea ca lunar nu am efectuat mai mult de 2 vizite, ceea ce inseamna ca sumele reprezentand venituri impozabile atingeau, in medie, pragul cel mult a 60 lei/luna); - cu neplacuta surprindere am luat la cunostinta in data de 15.10.2014 despre existenta unei decizii de imputare a unei sume necuvenite, suma care face obiectul a 3 indemnizatii lunare de crestere copil; totodata, alaturi de aceasta decizie am primit o somatie si titlu executoriu pentru suma de 7866 lei; - datorita faptului ca mi-am schimbat domiciliul, decizia de imputare a fost transmisa tarziu catre ANAF Brasov , nemaiavand la dispozitie termenul si dreptul legal al celor 30 de zile pentru a contesta decizia, fapt care a condus la efectuarea de catre ANAF Bacau a demersului de instituire a titlului executoriu; - am transmis catre AJPIS – BACAU o sesizare prin care am solicitat lamuriri pentru situatia instituirii debitului; intre timp fusese aprobata si Legea nr. 126/2014 privind amnistia fiscala si amendamente la OUG 111/2010, dar se astepta publicarea in MO a Normelor de aplicare a legii; - AJPIS Bacau a formulat un raspuns la sesizarea mea, invederand faptul ca s-au aplicat corect prevederile OUG 111/2010 si, in vederea beneficierii de prevederile Legii de amnistie fiscala sa inaintez formular specific prin care sa solicit sa fie anulat debitul instituit asupra mea; am transmis acest formular si, din pacate, comisia cu putere de decizie a analizat situatia de o asemenea maniera incat debitul trebuie recuperat cu tot cu penalitatile derivate; - In data de 03.05.2015 am cotestat aceasta rezolutie printr-o noua sesizare pe care am inaintat-o atat AJPIS Bacau, cat si Ministerului de resort, si, in locul unui raspuns de la oricare din cele 2 institutii, am primit titul de executare si instituire de poprire asupra tuturor conturilor pe care le detin; - fara a avea cunostinte in domeniul juridic, gasesc a fi aplicabil si interpretat obiectiv pasaje din Legea 126/2014 care fac trimitere la amendamente asupra OUG 111/2010 si citez: ““Art. I Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza: 1. La articolul 16, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) lit. i), plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda in cazul in care persoana indreptatita se afla in una sau mai multe din urmatoarele situatii: a) primeste diverse sume in baza legii, a contractului colectiv de munca sau a contractului individual de munca, acordate in perioada concediului pentru cresterea copilului, altele decat cele rezultate din desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu; b) primeste indemnizatii in calitate de consilier local sau judetean, indiferent de nivelul acestora; c) realizeaza venituri supuse impozitului, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, de maximum 6 ISR intr-un an calendaristic." Conform art. 33 indice 1 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, valoarea indicatorului social de referinta este de 500 lei. Rezulta ca o persoana aflata in concediu pentru cresterea copilului va putea sa realizeze venituri supuse impozitului in cuantum de 3.000 de lei pe an. Veniturile limitate la suma de 3.000 de lei pe an sunt: - venituri din salarii; - venituri din activitati independente; - venituri din activitati agricole. - AJPIS Bacau nu a incadrat situatia mea la acest articol din Lege, ci, intr-un mod deficitar si, evident, regretabil, incadrarea punctuala a situatiei mele a fost facuta eronat si fara o analiza completa asupra textului Legii 126/2014; In aceasta situatie, singura modalitate prin care sa-mi apar interesele si sa-mi asigur minimul de subzistenta, este sa ma adresez tuturor organismelor care tin de apararea libertatilor si drepturilor omului si, probabil, in ultima instanta, sa actionez in judecata Statul Roman reprezentat de Ministerul Muncii prin AJPIS Bacau (doar ca acest lucru presupune bani si timp). In sustinerea demersului meu fac precizarea ca drepturile mele financiare sunt afectate de o rata lunara de 442 euro (rata este aferenta unui credit ipotecar si ipoteca este instituita asupra imobilului in care, de fapt, locuiesc si,prin neplata ratelor, risc sa fiu executata de catre banca), am 2 copii prescolari iar calitatea de tert poprit a bancii unde am conturile deschise obliga retinerea din drepturile salariale a 1/3 din suma (practic salariul meu este in prezent afectat 100%) – din ce sa ma traiesc? In speranta ca voi avea recenzii pertinente din partea dvs, astept cu interes sugestii. cu stima, Adina Lacramioara Sestac | |
|
|