Forum avocaţi > Dreptul muncii

Abuz in serviciu ,munca sub amenintare

16-10-2016

Buna ziua!Lucrez ca asistent medical principal intr-o sectie de Laborator Clinic.Sub amenintarea cu desfacerea contractului de munca,toate asistentele medicale angajate in aceasta sectie suntem obligate sa venim de la domiciliu la solicitarile medicilor de garda si ale altor medici sa rezolvam problemele de urgenta,adica sa efectuam analize de laborator pentru cazurile grave sosite la compartimentul UPU,sau daca apar probleme la bolnavii spitalizati.Suntem obligate sub amenintare sa facem acest lucru.Nu avem nimic scris adica un regulament de ordine interioara,pentru ca inteleg ca ,conform ordinului ministrului sanatatii 870/2004 actualizat prin ordinul 1067/2012,NUMAI CADRELE CU STUDII SUPERIOARE asigura solicitarile de la domiciliu pentru cazuri care necesita investigatii de urgenta.Deci ceea ce facem noi este ilegal,ne depasim atributiile conform fisei postului si a certificatelor de competenta.Dar conducerea institutiei urla ca descreieratii ca DOAR CADRELE MEDII TREBUIE SA ASIGURE ACESTE SERVICII DE LA DOMICILIU.Asta este desigur in timpul liber,norma de munca pentru o luna este indeplinita.Tot acel ordin de ministru reglmenteaza program redus de lucru de 7 ore,pentru ca sunt conditii periculoase.Ce am putea face oare sa iesim din situatia ilegala in care ne aflam?
Răspunde
 24-10-2016
Vizitator