Forum avocaţi > Dreptul muncii

Angajatorul încalcă contractul, ce pot face?

10-09-2017
Vizitator
Lucrez ca agent de pază sub un contract de 40 de ore pe săptămână în ture inegale. Salariu de 1450 brut.
În realitate muncesc 24/48. Ajung la 240 de ore pe lună și primesc 1000 de lei și 300 lei în bonuri.
Angajatorul mă suprasolicita și nu îmi plătește orele suplimentare. Dacă aș fi muncit 8 ore pe zi as fi muncit zilnic fără nici un liber.
Nu primesc fluturaș, bani îi primim în mână.
Mă încadrez să îl dau în judecată și să încasez daune? Sau trebuie să mă mulțumesc cu o plângere la itm și cu faptul că o să primească o amenda?
Multumesc.
Răspunde
 10-09-2017

Campina

aurora.ciorobea@opticnet.ro
In instanta puteti actiona pentru incalcarea prevederilor contractuale, daca aveti dovezi pe care sa le prezentati in instanta, cum ca lucrati mai mult decat este permis de lege si prevazut in contract.Daune nu puteti solicita, doar c/valoarea orelor lucrate, pe care sa dovediti ca le-ati lucrat.Nu va opreste nimic s afaceti si plangere la ITM.
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
 19-09-2017

Buna ziua,
Va rog sa.mi spuneti,imi pot inainta demisia la zi fara preaviz daca angajatorul nu mi.a inmanat un exemplar al contractul de munca?
Precizez ca am verificat la ITM si este inregistrat din luna aprilie anul curent.
Multumesc
Răspunde
 20-09-2017

Campina

aurora.ciorobea@opticnet.ro
Angajatorul ar fi trebuit sa va dea un exemplar al CIM. Verificati, insa, daca nu cumva a delegat o alta persoana sa vi-l dea. Poate este vorba despre o omisiune, mai ales ca el este inregistrat la ITM. Nu cred ca este, totusi, un motiv de demisie fara preaviz, daca este singura obligatie incalcata. Il puteti solicita si obtine, oricand.
Răspunde

Răspuns util?

DA NU
Răspunde
Răspuns rapid

Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te)

E-mail: