Forum avocaţi > Dreptul muncii

Sunt insarcinata si firma spune ca a desfiintat postul meu

26-10-2017
Vizitator
Lucrez la aceasta firma din data de 19.01.2017,iar acum sunt insarcinata. In data de 11.10 2017 m-am internat in spital deoarece am fost pe punctul de a pierde sarcina si momentan sunt in concediu medical pana in data de 31.10.2017. Trebuie sa-mi fac dosarul pt sarcina cu risc dar cei de la firma refuza sa-mi dea actele necesare si sustin ca au desfiintat postul in urma cu o saptamana. Au spus ca,daca imi doresc ma da in somaj si sa astept ca o sa-mi dea contabila actele necesare pt somaj. Eu ce trebuie sa fac? Din cate stiu trebuia sa primesc un preaviz prin care sa ma anunte ca o sa se inchida postul,nu? Am dreptul sa primesc somaj ? Mai am concediu medical doar pana in 31....dupa aceea ce trebuie sa fac? Va rog sa ma ajutati. Va multumesc
Răspunde
 30-10-2017

Brasov, bld. Grivitei nr. 99, scara D, ap. 3
0729974369 (Doar pt. programări)
cabinetavocatvasile@yahoo.com
Buna ziua,

Angajatorii dvs. cel mai probabil nu au facut nicio procedura legala pentru desfiintarea postului din moment ce dvs. nu ati fost instiintata. Mai mult, angajatorul nu are voie sa desfiinteze posturi ori sa concedieze oameni care sunt in concediu medical, iar in situatia dvs., nu au voie sa concedieze gravide.
V-as recomanda sa nu semnati vreun acord de incetare al CIM si sa le solicitati sa va dea decizia prin care ati fost concediata pentru a o ataca in instanta. Veti putea solicita prin actiunea in instanta sa vi se acorde toate drepturile salariale la care erati indreptatita.
Daca angajatorul nu va da actele si nu indeplineste procedurile pentru a va putea continua concediul medical, va trebui sa faceti o plangere la ITM. Veti avea succes intr-o actiune in instanta, insa din pacate veti avea de asteptat pana cand veti obtine drepturile salariale restante.

Avocat Alexandra Vasile
tel. 0729974369
Mail: cabinetavocatvasile@yahoo.com