Forum avocaţi > Dreptul muncii

Demisie fara preaviz data de angajator

30-05-2018
Vizitator
Sunt inginer si doresc sa imi dau demisia. Am intrebat cum procedam cu preavizul, stiind ca uneori se negociaza. Mi s-a spus ca respectam contractul, adica voi ramane 20 de zile in preaviz. Am intrebat daca in cazul unei urgente sau nu neaparat imi pot lua zilele ramase de concediu, stiind ca am dreptul la ele. Mi s-a spus ca pot incerca dar nu vor fi aprobate zilele de concediu. Stiu ca legal, am dreptul la acele zile. Ulterior angajatorul a venit cu un model de demisie fara preaviz, motivand ca au ajuns la concluzia ca nu este necesar sa raman in preaviz si ca semnand modelul dau acceptul meu. Am cerut lamuriri stiind ca demisia fara preaviz se poate face daca angajatorul nu respecta anumite drepturi ale angajatului, ceea ce nu consider ca este cazul, dar mi s-a spus ca intre acest model si un document ce ar intrrupe contractul de comun acord nu este diferenta notabila. In aceasta situatie, exista consecinte legale daca accept propunerea lor de a semna demisia fara preaviz? Multumesc
Răspunde
 31-05-2018

Brasov, bld. Grivitei nr. 99, scara D, ap. 3
0729974369 (Doar pt. programări)
cabinetavocatvasile@yahoo.com
Buna ziua,

In cazul demisiei data de angajat, termenul de preaviz este prevazut in favoarea angajatorului. Drept urmare, angajatorul poate renunta la termenul de preaviz fara sa aiba niciun fel de consecinta asupra actului de demisie al angajatului.

Exista si demisia fara preaviz data de angajat atunci cand angajatorul nu respecta drepturile angajatului, insa atunci angajatorul este decazut din termenul de preaviz intrucat este in culpa (pentru neindeplinirea obligatiilor din CIM).

Mai exista si posibilitatea incetarii contractului de comun acord, ceea ce nu presupune depunerea unei demisii, ci doar semnarea unui acord de incetare a contractului de munca.