Nu, doamna. Nu au legatura una cu cealalta. Cererea de acces la dosarul electronic si acordarea acestui acces este una, iar procedura de comunicare a actelor este alta. Si nu am afirmat ca ati fi decazuta. Am spus ca in nici intr-o situatie nu sunteti decazuta pentru ca raspunsul la intampinare nu mai este obligatoriu.Deci, nu putem vorbi despre decadere. Conform art 154 C.pr.civ (6) Comunicarea citaţiilor şi a altor acte de procedură se poate face de grefa instanţei şi prin telefax, poştă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia, dacă partea a indicat instanţei datele corespunzătoare în acest scop. Comunicarea actelor de procedură va fi însoţită de semnătura electronică extinsă a instanţei care va înlocui ştampila instanţei şi semnătura grefierului de şedinţă din menţiunile obligatorii ale citaţiei. Fiecare instanţă va avea o singură semnătură electronică extinsă pentru citaţii şi acte de procedură. (6 indice 1) Citaţiile şi celelalte acte de procedură menţionate la alin. (6) se consideră comunicate la momentul la care au primit mesaj din partea sistemului folosit că au ajuns la destinatar potrivit datelor furnizate de acesta. Sunt unele instante care au o cerere comuna: de comunicare acte prin modalitati electronice si cerere de acces electronic la dosar. Daca la instanta la care aveti dosarul are un astfel de tip de cerere si v-ati dat acordul ca actele sa va fie livrate electronic SI ATI PRIMIT PE MAIL INTAMPINAREA (deci,nu ceea ce ati vazut dvs. la dosarul electronic) atunci vi s-a comunicat. Daca nu ati primit mail de la instanta, nu vi s-a comunicat intampinarea, astfel ca la termen puteti sa solicitati sa vi se comunice hartie scrisa. |
Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). |
|
|