 | Av.STARJIL M. ✓ Cluj si Prahova 0742251721 marina.starjil@gmail.com
|
| Aflati tot ce doriti aici: http://depabd.mai.gov.ro/SJS-protocoale/info_generale.pdf FURNIZAREA UNOR DATE DIN REGISTRUL NAȚIONAL DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR Persoanele fizice sau juridice pot solicita, în baza unor cereri scrise motivate, comunicarea de date cu caracter personal din Registrul național de evidență a persoanelor, referitoare la: • date de stare civilă (numele, prenumele, data și locul nașterii, cât și prenumele părinților persoanelor în cauză); • date referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt solicitate informații; • date referitoare la domiciliile și reședințele acordate; • date referitoare la codul numeric personal atribuit. În situația în care o persoană fizică solicită comunicarea de date cu caracter personal, prin intermediul unui cabinet individual de avocatură, este necesară formularea unei cereri scrise în acest sens, ce va fi depusă, spre competentă soluționare, la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia se află sediul acestui cabinet sau, după caz, la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia domiciliază persoana fizică ale cărei date sunt solicitate. Activitatea de furnizare a unor date cu caracter personal din Registrul național de evidență a persoanelor este reglementată de O.U.G. nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetațenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și de REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE. Potrivit acestor acte normative, furnizarea de date cu caracter personal se poate realiza numai după obținerea, în prealabil, a consimțământului expres și neechivoc al persoanelor vizate. Consimțământul persoanelor vizate nu este necesar atunci când există un temei legal justificat. Se consideră temei legal justificat, solicitările de date cu caracter personal primite din partea organelor de poliție, Ministerului Apărării Naționale, Serviciului Român de Informații, Parchetului, Justiției, instituțiilor specializate de ocrotire socială cu privire la minori sau alte persoane îndreptățite la ocrotire, persoane fizice ale căror interese legitime sunt probate prin înscrisuri ce fac dovada temeiului legal justificat, persoanelor fizice care solicită comunicarea unor date proprii de evidență persoanelor etc. Potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr.84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificările și completările prin Legea nr. 372/2002, coroborate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările si completările ulterioare, competența soluționării acestui tip de cereri revine: • Serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor - pentru cererile formulate atât de persoanele juridice, cât și de persoanele fizice (art.5 lit.f) din O.G.nr.84/2001, cu modificările si completările ulterioare); • Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru derularea unor acțiuni de interes public, reglementate prin acte normative, conform art. 11 din O.U.G. nr. 97/2005 republicată, cu modificările si completările ulterioare; De asemenea, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date colaborează cu celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale pentru constituirea unor registre permanente precum sistemul de pensii publice, registrul electoral, etc., în conformitate cu prevederile art. 15 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, art. 35, art. 46 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare. Taxa pentru furnizarea datelor: • conform dispozițiilor art. 11 alin.(1) si (2) din OUG nr. 97/2005, republicată, cu modificările si completările ulterioare, coroborate cu dispozițiile O.U.G. nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, pentru soluționarea unor cereri punctuale/volum redus, taxa pentru furnizarea datelor cu caracter personal este, în prezent, de 1 leu RON/persoană și se achită în contul bugetului de stat, la casieria D.E.P.A.B.D. din municipiul București, str. Obcina Mare nr. 2, sector 6 sau în contul IBAN nr. RO35TREZ70620330108XXXXX, deschis la Trezoreria Sectorului 6 București, C.I.F. 26362870, când furnizarea este facută de D.E.P.A.B.D.,respectiv în contul consiliilor locale când furnizarea este făcută la serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor care înregistrează cererile; • în cazul în care nu se poate aplica tariful de 1 leu RON/persoană, taxa pentru furnizarea datelor este de 120 lei (RON) /oră exploatare sistem informatic central; Potrivit prevederilor art.11 alin.(2) (3) (4) și (5) din O.U.G. nr.97/2005, republicată, cu modificările si completările ulterioare, furnizarea datelor se face în condițiile stabilite de lege, pe baza de protocol, încheiat între M.A.I., prin D.E.P.A.B.D., și beneficiar, care va conține, în mod obligatoriu, destinația datelor, volumul și structura acestora, suportul pe care se livrează și măsurile de protecție și securitate a datelor prevazute de lege, iar beneficiarii vor semna un angajament prin care se obligă să utilizeze datele numai pentru destinația stabilită și să asigure protecția si confidențialitatea acestora. Potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) din O.U.G. nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare se exceptează de la plata taxelor prevăzute de lege verificările din RNEP, sau, dupa caz, furnizarea unor date cu caracter personal, solicitate in scopul exercitării atribuțiilor legale, de către : • instituțiile publice cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale și justiției; • instituțiile publice cu atribuții în domeniul realizării creanțelor bugetare prin modalitățile de executare silită prevăzute de lege; • Casa Națională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate județene și a municipiului București și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești; • Ministerul Sănătății, autoritățile de sănătate publică județene și a municipiului București; • Ministerul Finanțelor Publice și structurile subordonate acestuia, în scopul urmăririi impozitului pe venit datorat de persoanele fizice; • instituțiile cu atribuții în domeniul asistenței sociale și protecției copilului și al ocrotirii sociale a persoanelor vârstnice; • alte persoane juridice, în condițiile prevăzute de lege. La Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date se vor achita taxele prevăzute de lege pentru soluționarea cererilor formulate de persoane fizice și juridice îndreptățite și depuse la sediul acestei instituții, privind furnizarea unor date din Registrul Național de Evidență a Persoanelor (1 leu). | Avocat Marina STARJIL marina.starjil@gmail.com Experienta de 28 de ani in domeniul juridic (civil, penal, comunitar si international). | |
|
|
|