|
17-07-2019 |
 | Carp Vizitator |
| Eu cunosc doar din zona mea, peste 30. Toți sunt cu hotărâri judecătorești. | |
|
|
|
17-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| |
|
|
17-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Formula de calcul potrivit, Lg. 127/19 art. 85, 86 inparte valoarea punctului de pensie la stagiul complet de cotizare de 25 in loc de 15, 17, 20, fapt ce reduce pensia grupei I (conditii speciale) de munca. Vpp : Scc = Valoare pct.referinta se inmulteste cu punctajul total realizat in intreaga activitate si se obtine valoarea pensiei. Vpr × Ptr = Valoarea pensiei Scc unic de 25 stabilit arbitrar violeaza toata legislatia de pana acum. | |
|
|
|
17-07-2019 |
 | Carp Vizitator |
| Speranța Din zona mea sunt singurul care a primit decizie de recalculare(pe minus) pe legea 192/2015. Se datorează faptului că eu le-am adresat cerere. Ceilalți nu au făcut acest lucru. Mă refer tot la cei cu hotărâri judecătorești. | |
|
|
|
18-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Mihai unde esti, iti simt lipsa, ai primit dec. pe lg. 221, noua lege nu te revolta, ca-ti va aplica scc de 25 in loc de 15, suntem frati de umilinta. Tuturor sanatate si putere pentru castigarea drepturilor de pensie furate. | |
|
|
|
18-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Raspunsul dupa 17 a ajuns pe 18 dimineata, curios. Aplicarea scc de 35 in loc de 20 produce diminuarea pensiei, urmare Hg. 291. Aplicarea scc de 25 potrivit lg. 127/19, in loc de 15, 17 sau 20 nu reduce pensiile, atunci cum elimina inechitatile, oare gr. I era inechitatea ? Multumesc. | |
|
|
|
18-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Dle Carp unde sa scriem ca aplicarea scc de 25 in loc de 15,17 sau 20 aferent gr. I (cond. speciale) de munca nu creste pensia ci scade cu 66, 47 respectiv 25%. Majorarea lg. 221/18 se taie cu lg. 127/19. Va rog, comunicati rezultatul noii formule de calcul si sa lase scc aferent gr. I cum a fost. Multumesc. | |
|
|
|
18-07-2019 |
 | Carp Vizitator |
| Eu le-am adus aceste lucruri la cunoștință, prin aplicații, la momentul când legea era în faza de proiect. Și alte persoane au făcut acest lucru. Vom vedea daca această lege va ajunge să producă efectele prevăzute în ea | |
|
|
|
19-07-2019 |
 | Vizitator Vizitator |
| Speranța și dl. Carp! Fiți convinși că știu ei la casele de pensii și miniștrii muncii actul și fost cum e cu scăderea pensiilor la grupe. Știu exact și mai bine decât noi. Dar chiar asta au dorit, sa ne alinieze cu ceilalți și să ne elimine avantajul asta cu aceasta ocazie! Nu suntem prea simpatizați de guvernanți. Deci numai cu mari presiuni asupra lor (nu știu exact care ar fi acestea) se va putea modifica legea, abia apărută! Sa speram că nu intra in vigoare! | |
|
|
|
19-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Olguta califica "nesimtite pensiile speciale" legal obtinute, in fapt tinta fiind conditiile speciale de munca calificandule inechitati. Hg.291/17 este dovada. Actionarea masiva in instanta determina aparitia lg.221/18 furand 3 ani din majorarea lg. 192/15. Speranta ramane aceeasi pentru a lasa scc gr. I cum a fost. Lg. 127/19 privind scc sa nascut din Hg. 291/17, malefica. | |
|
|
|
19-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Olguta califica "nesimtite pensiile speciale" legal obtinute, in fapt tinta fiind conditiile speciale de munca calificandule inechitati. Hg.291/17 este dovada. Actionarea masiva in instanta determina aparitia lg.221/18 furand 3 ani din majorarea lg. 192/15. Speranta ramane aceeasi pentru a lasa scc gr. I cum a fost. Lg. 127/19 privind scc sa nascut din Hg. 291/17, malefica. | |
|
|
|
19-07-2019 |
 | Vizitator Vizitator |
| Cam așa ceva cred și eu Speranța- nu știu dacă mai rămâne! | |
|
|
|
19-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Sa ramanem fara speranta ? Fara speranta nu se poate. | |
|
|
|
20-07-2019 |
 | Vizitatori Vizitator |
| Teodorovici se lauda (electoral desigur și în nota extremista cunoscuta deja a programului PSD) că ar trebui sa dea majorarea pe recalculare la l. 127 anticipat!!! A luat-o razna lumea asta!? | |
|
|
|
20-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Care majorare pe lg. 127/19 ? Daca se aplica scc de 25 in loc de 15, 17, 20 gr.I, pensiile vor scadea cu 66%, 47%, 25%, conform lg. 127/19 art. 85, 86. N-au terminat recalcularea nici pe lg. 221/18 Recalcularea pe lg. 192/15 au violato de la 1 ian. 2016. | |
|
|
|
21-07-2019 |
 | Vizitator Vizitator |
| Speranța, pentru consecventa, scăderea este următoarea: -15:25=60 deci 100-60=40% -17:25= ... -20:25=80 deci 100-80=20% Adică scăderile vor fi intre 20% la mineri cu subteran și scc20 ani și 40% la cei cu radioactivitate scc15 ani! Hai sa nu ne complacem in greșeli gratuite, că ne pierdem CREDIBILITATEA!!! Să încheiem odată subiectul ăsta că se tot repeta aiurea. | |
|
|
|
21-07-2019 |
 | Vizitator Vizitator |
| Speranța, dl. Carp și ceilalți colegi, citiți următoarele: Speranța, să nu zic ultima, a luat sfârșit odată cu soluția de respingere a excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 1691, alin.(3) din Legea nr. 263/2010, respingere votată în unanimitate de către cei nouă judecători ai CCR. Păi, cum putea să fie altfel, de a nu se conforma dispozițiilor domnului Tudorel Toader, asupra impactului bugetar care le-ar fi putut afecta veniturile bănești, venituri/lună doar a unui singur judecător de la CCR, care a împărțit „dreptatea”, mai mari decât banii furați, de către acest sistem ticăloșit, ce reveneau de drept unui singur pensionar pentru cele 33 de luni. Totul a început odată cu apariția legii 192/2015, lege care trebuia efectuată în termen de 24 luni, cu drepturile ce se cuvin și se plătesc cu data de 1 ianuarie 2016. Timp de un an și jumătate nu s-a emis nicio decizie, din motivul lipsei softului. Pentru a ieși din încurcătură, guvernul PSD-ALDE, în mod voit, tacit și iresponsabil, a emis HG nr. 291/05/2017, hotărâre total dezavantajoasă pentru pensionarii a căror drept la pensie s-a deschis până la 31 decembrie 2010, prevăzuți a li se face recalcularea pensiilor, hotărâre ce introduce un nou alineat prin care stagiile complete de cotizare utilizate pentru determinarea punctajului mediu anual vor fi mai mari decât cele de la data pensionării, respectiv stagii cuprinse între 30-35 ani. După apariția respectivului alineat, începând cu august 2017 (repede s-a și găsit softul de care era nevoie pentru diminuarea pensiilor) au început să apară decizii cu pensii mai mici decât cele aflate în plată, deși Legea nr. 192/2015 prevedea majorări a punctajelor anuale cu 50% pentru pensionarii care au desfășurat activități în grupa I/condiții speciale și majorarea punctajelor anuale cu 25% pentru pensionarii care au desfășurat activități încadrate în grupa a II-a de muncă/condiții deosebite. Prin HG nr. 291/05.05.2017, sub semnătura prin-ministrului Sorin Grindeanu și a ministrului muncii de atunci, Lia Olguța Vasilescu, cea care vorbea cu patimă de „înlăturarea inechităților”, Legea nr. 192/2015 a fost „violată”, menținându-se înechitățile, fapt ce a dus la o discriminare între cei care au ieșit la pensie în aceleași condiții dar în perioade diferite, respectiv între cei care s-au pensionat înainte de anul 2011 și cei care s-au pensionat după 2011. Pentru aceștia din urmă, în baza Legii nr. 155/2016, stagiul complet de cotizare utilizat este de 20 ani. Culmea nesimțirii este faptul că, doar cu trei zile înainte de adoptarea HG nr. 291/05.05.2017, prin „Punctul de vedere” nr. 588/02.05.2017 al Guvernului României, exprimat în legătură cu o propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 263/2010, semnat de Primul-ministru al Guvernului României, domnul Sorin Mihai Grindeanu, pe pagina 4 a acestui document oficial se precizează, printre altele, că „situațiile speciale determinate de munca în condiții speciale/deosebite echivalentă grupei I/II de muncă vor fi soluționate prin trimitere la stagiile complete de cotizare stabilite de Legea nr. 263/2010, respectiv art. 56 și 57 din lege. Astfel, potrivit dispozițiilor art. 56 alin, (5) al Legii nr. 263/2010, cu modificarile și completările ulterioare, stagiul complet de cotizare este de 20 de ani pentru persoanele care au realizat cel puțin 20 de ani în locuri de muncă prevăzute la art. 30 alin. (1) lit. a) din lege (unitățile miniere, în subteran în proporție de minim 50 % din timpul normal de muncă).” Dacă legea 192/2015 se aplica de la data de 01.01.2016, totul ar fi decurs normal, dar apariția HG 291/2017, cu ambiguitățile aferente, a dus la calcule eronate, generând nemulțumiri în rândul pensionarilor aceleiași grupe de muncă, pentru tratamente diferite, fapt pentru care cei dezavantajați au fost nevoiți să-și caute dreptatea în instanțele de judecată prin depunerea de acțiuni în contradictoriu cu casele locale de pensii ce nu s-au conformat legii 192/2015. Hotărârile judecătorești au început a fi câștigate pe bandă rulantă de către pensionarii reclamanți, hotărâri ce obligă casele de pensii să emită decizii de recalculare a drepturilor de pensie prin care să acorde majorarea cu 50% a punctajelor anuale realizate pentru întreaga perioada de activitate desfășurată în locuri de muncă în grupa I/condiții speciale, să determine punctajul mediu anual cu utilizarea stagiului complet de cotizare de 20 ani și să plătescă reclamanților diferențele de pensie începând cu data de 01.01.2016. Văzând aceste eșecuri înregistrate de casele județene de pensii, în sesiunea extraordinară a Parlamentului, din iulie 2018, se scoate de la naftalină propunerea deputatului PSD, Roșca Lucreția, și fără ca inițial să figureze pe ordinea de zi, se adoptă amăgitoarea lege nr. 221/2018, publicată în Monitorul Oficial nr. 661/30. 07.2018, lege care urma a se aplica începând cu 01.10.2018, dar din lipsa veșnicului motiv „lipsă soft” a făcut ca aplicarea efectivă să aibă o întârziere de șase luni. Astfel, fiecare pensionar îndreptățit la recalculare a fost văduvit de diferența de pensie aferentă celor 33 luni (intervalul 01.01. 2016-01.10.2018). Totuși această lege 221/2018 nu prevede abrogarea legii 192/2015 prin care pensionarii își câștigau drepturile de pensie începând cu 01.01.2016, fapt ce îi nemulțumea pe cei de la putere determinându-i la o înscenare prin care hotărârile judecătorești să nu mai dea câștig de cauză pensionarilor. Înscenarea a dat roade prin Decizia 69/15.10.2018 a ICCJ, care prin interpretarea dată art. 169*1 alin. (3) defavorizează pe cei aflați în procese cu casele județene de pensii, dată de la care niciun proces nu a mai fost câștigat de către reclamanții pensionari. Situația a generat un val de sesizări la CCR având ca obiect excepția de neconstituționalitate a art. 1691 alin.(3) din legea 263/2010. Dintr-o statistică realizată cu date de pe pagina web a CCR, rezulta că până la data de 7 martie 2019 la CCR erau înregistrate 315 sesizări pe diverse articole din Legea nr. 263/2010, sesizări făcute pe parcursul a 8 ani și 10 luni (începând cu 29.04.2010 și până la 7.03.2019). Ori până la data de 13 iunie 2019, când pagina web a CCR a fost atacată informatic și a devenit nefuncțională, au fost înregistrate 536 sesizări având ca obiect excepția de neconstituționalitate a art. 1691 alin.(3) din legea 263/2010. După acea dată fatidică pagina web a CCR nu a mai oferit, și nu oferă nici acum, asemenea informații dar se poate estima că numărul sesizărilor de acest fel este cel puțin dublu ! Această statistica ar fi trebuit să dea de gândit celor de la CCR, și nu numai lor ! Dar nu a fost așa, CCR a respins în unanimitate, cu votul celor nouă judecători sesizările, astfel a fost pusă în practică intervenția politicului în actul de justiție prin înscrisul trimis de către Tudorel Toader, fostul ministru al justiției. Așa s-a finalizat lupta pe care au dus-o, timp de ani de zile, pensionarii pentru drepturile ce le-au fost încălcate de către un sistem corupt, într-o țară în care dreptatea se mimează, într-o țară în care magistrații nu răspund pentru deciziile eronate pe care le dau, atunci când aplică legile cu valențe diferite ținând cont de persoane, de interese și nu de fapte, generând sursa răului în România. Ne-a mai rămas ultima speranță de a ne căuta dreptatea la CEDO, dar având în vedere timpul mare pentru finalizarea unui proces, unii nu mai apucă să beneficieze de dreptatea mult așteptată. Nedreptatea care s-a făcut în cazul legii 192/ 2015, lege modificată în detrimentul pensionarilor grupei I/condiții speciale de muncă, se va repeta din septembrie 2021 când pensiile celor din grupa I/condiții speciale de muncă NU se vor majora, fiind singura categorie care nu va beneficia de vreo majorare a pensiilor. În schimb acești pensionari vor „beneficia” de majorarea stagiului de cotizare de la 20 ani (obținut prin lege) la 25 de ani, „majorare” ce va diminua pensiile prin împărțirea numărului total de puncte la 25 în loc de 20, situație când, așa cum s-a întâmplat cu legea 192/2015, se va întâmpla și cu deciziile de pensii emise prin legea 155/2016 și cele emise prin amăgitoarea Lege 221/2018. Toate acestea vor deveni istorie, dar și cadouri „otrăvite” ca efect al aplicării noii formule de calcul, „găsită ” de ministerul muncii, cel mai contestat minister pentru nedreptate socială, deși se mai numește și ministerul justiției sociale, acesta se va lupta din nou cu cei care își caută drepturile în instanțele de judecată, bineînțeles, cei care nu vor părăsi sistemul pe cale naturală. Batjocura asupra acestor categorii de pensionari este evidentă, devenind un joc distractiv (gen „alba-neagra”) pentru cei de la putere care își închipuie că ne vor păcăli la infinit, dar să nu uite de proverbul popular „cum dai bună ziua, așa ți se va răspunde”, cu alte cuvinte, asta au realizat, de asta o să aibă parte. | |
|
|
|
21-07-2019 |
 | Vizitator Vizitator |
| Mai sus am citat un material scris de colegul nostru, miner, Petru Lungoci! Cam asta e situația... | |
|
|
|
21-07-2019 |
 | Speranta Vizitator |
| Vizitator calculul potrivit lg. vechi si noi ptr. 50 pct. Pma 2,5 pct. vpp 1100, vpr 44, pensia scade astel: 50 : 20 = 2,5 pma 50 : 17 = 2,9 pma 50 : 15 = 3,3 pma 2,5 × 1100 = 2750 lei 50 × 44 = 2200 lei 2750 - 2200 = 550 lei scade 2,9 × 1100 = 3190 lei 50 × 44 = 2200 lei 3190 - 2200 = 990 lei scade 3,3 × 1100 = 3630 lei 50 × 44 = 2200 lei 3630 - 2200 = 1430 lei scade La scc de 15 scade 1430 lei La scc de 17 scade 990 lei La scc de 20 scade 550 lei In 2021 aproape se dubleaza Asa-i bine ? | |
|
|
|
21-07-2019 |
 | Vizitator Vizitator |
| Vizitator Nu art. 169^1 alin. 3 este neconstitutional ci Hg. 291/17. | |
|
|
|
|
|
Răspuns rapid |
Nume: (Postezi ca vizitator. Ai cont pe site? Autentifică-te) E-mail: |