 | Sorin N Vizitator |
| Domnul care a castigat si la Curtea de Apel Suceava a avut actiune pe Legea 192/2015.Mai jos este sentinta Tribunalului Suceava (preluata de pe www.rolii.ro (http://www.rolii.ro/)) si solutia pe scurt de pe portal.just.ro a Curtii de Apel Suceava. Deci se poate ! Mult succes celor interesati ! 160/2018 29-01-2018 Contestatie decizie de pensionare Tribunalul SUCEAVA COD ECLI ECLI:RO:TBSVA:2018:001.XXXXXX Operator de date cu caracter personal 4633 DOSAR XXXXXXXXXXXX - CONTESTAȚIE DECIZIE DE PENSIONARE - ROMÂNIA TRIBUNALUL S______ SECȚIA I CIVILĂ SENTINȚA NR. 160 Ședința publică din 29 ianuarie 2018 PREȘEDINTE: A_______ A________ ASISTENȚI A________ O_____ JUDICIARI: B_____ L______ M____ GREFIER: C_______ N______ A_____ Pe rol, pronunțarea acțiunii civile având ca obiect „contestație decizie de pensionare” formulată de contestatorul L_____ V_____ (CNP xxxxxxxxxxxxx) cu domiciliul în oraș Gura Humorului, ________________, _____________, jud. S______ în contradictoriu cu intimata C___ Județeană de P_____ S______ (CUI xxxxxxxx; cont RO48TREZxxxxxxxxxxx) cu sediul în mun. S______, ___________________.n., jud. S______. Dezbaterile asupra cauzei au avut loc în ședința publică din data de 08 ianuarie 2018, fiind consemnate în încheierea de ședință de la acea dată, încheiere redactată separat ce face parte integrantă din prezenta, și când instanța, din lipsă de timp pentru deliberare a amânat pronunțarea pentru 22.01.2018, respectiv pentru azi, 29.01.2018. După deliberare, TRIBUNALUL, Asupra acțiunii de față, constată: Prin cererea adresată Tribunalului S______ la data de 06.11.2017 înregistrată cu numărul de dosar XXXXXXXXXXXX, contestatorul L_____ V_____ în contradictoriu cu intimata C___ Județeană de P_____ S______ a formulat contestație împotriva deciziei de pensie nr. xxxxxx/16.06.2017, emisă de intimată, solicitând anularea deciziei și emiterea alteia în care să se utilizeze stagiul complet de cotizare la determinarea punctajului mediu anual de 20 ani, în loc de 30 ani, cu cheltuieli de judecată. În fapt, arată contestatorul că este pensionar pentru limită de vârstă, decizia de pensie fiind emisă sub imperiul prevederilor Legii nr. 3/1977, stabilindu-se punctajul mediu anual la un stagiu complet de cotizare de 20 ani. Arată contestatorul că la data de 16.06.2017 intimata i-a comunicat decizia de pensie recalculată ca urmare a aplicării art. 169 din Legea nr. 263/2010 introdus prin Legea nr. 192/2015 în care, pentru perioada anterioară aplicării art. 169 alin. (1), utilizează la determinarea punctajului mediu anual stagiul complet de cotizare de 20 ani. Pentru perioada ulterioară aplicării art. 169 alin. (1) din Legea nr. 263/2010, după ce este stabilit numărul de puncte suplimentare pentru grupa de muncă, intimata reține un stagiu complet de cotizare pentru condiții normale de 33 ani și pentru condiții speciale de 30 ani, cu consecința reducerii drepturilor de pensie. Potrivit alin. (4) al art. 169 , a fost menținut punctajul mediu anual mai avantajos de 2,xxxxx puncte la data de 1.01.2016: Contestația înaintată intimatei a fost trimisă Comisiei Centrale de Contestații din cadrul Casei Naționale de P_____ Publice, așa după cum rezultă din adresa nr. xxxxx/7.09.2017. Arată contestatorul că nu este de acord cu decizia de recalculare a pensiei, întrucât prevederile legale au fost încălcate de intimată. Conform art. 169 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 introdus prin Legea nr. 192/2015, pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi de pensie au fost stabilite potrivit legislației anterioare datei de 1.01.2011, care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa I sau grupa a II-a de muncă potrivit legislației anterioare datei de 1.04.2001, beneficiază de o creștere a punctajelor anuale realizate în aceste perioade cu 50% pentru grupa I sau condiții speciale și cu 25% pentru grupa a II-a sau condiții deosebite. A___. (2) al aceluiași articol prevede că dispozițiile alin. (1) se aplică pensionarilor ale căror drepturi de pensie s-au deschis anterior datei de 1.01.2011 și care nu au beneficiat de majorarea punctajelor anuale conform OUG nr. 100/2008, iar alin. (3) stabilește metodologia, respectiv la numărul de puncte realizate până la data recalculării se adaugă numărul de puncte corespunzător majorării de la alin. (1), iar la determinarea punctajului mediu anual se utilizează stagiile complete de cotizare prevăzute de lege, corespunzătoare fiecărei situații. Din decizia recalculată la data de 16.06.2017 rezultă că numărul total de puncte la 31.12.2015 este de 59 xxxxx la care se adaugă numărul de puncte suplimentare pentru grupa de muncă de 12,xxxxx și, în aplicarea alin. (3) al art. 169 , numărul total de puncte de 72,xxxxx a fost împărțit la 33 ani condiții normale și 30 ani condiții speciale, rezultând un punctaj mediu anual de 2,xxxxx, cu consecința reducerii pensiei la suma de 2.024 lei. Chiar dacă în baza alin. (4) al art. 169 din Legea nr. 263/2010, s-a menținut punctajul mediu anual mai avantajos de 2,xxxxx puncte, cu pensia de 2.587 lei, intimata a procedat nelegal aplicând un stagiu complet de cotizare greșit. Mai arată contestatorul că drepturile sale de pensie s-au născut la data de 01.03.2000, sub imperiul Legii nr. 3/1977. Conform Deciziei nr. 40/22.09.2008 a ÎCCJ - RIL, dispozițiile art. 77 alin. (2) raportat la art. 43 alin. (1) și (2) din Legea nr. 19/2000, se interpretează în sensul că stagiul complet de cotizare utilizat pentru determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele ale căror drepturi la pensie s-au deschis în intervalul 1.07.xxxxxxxxxxxxxxx01 și care au lucrat în grupe speciale de muncă este cel reglementat de art. 14 din Legea nr. 3/1977. Prin Decizia nr. 11/25.05.2015 a ÎCCJ - RIL - publicată în Monitorul Oficial nr. 522/14.07.2015, sa stabilit că în interpretarea și aplicarea unitară a dispozițiilor art. 2 alin. (1), art. 4 alin. (1) din OUG nr. 4/2005 aprobată prin Legea nr. 78/2005, coroborate cu art. 2 alin. (1) și (3) din anexa la HG nr. 1550/2004, în vederea recalculării conform Legii nr. 19/2000, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis în intervalul 1.07.xxxxxxxxxxxxxxx01 este de 20 de ani în cazul grupei I de muncă, 25 de ani în grupa II și 30 de ani bărbații și 25 ani femeile pentru grupa a III-a de muncă. ÎCCJ a prevăzut în mod expres și obligatoriu pentru instanțe că dreptul la pensie se stabilește față de condițiile prevăzute de actul normativ în vigoare la data deschiderii dreptului la pensie - tempus regit actum. Legea nr. 3/1977 stabilea în art. 9, 11 alin. (1) și 14 alin. (1) că vechimea prevăzută pentru deschiderea dreptului la pensie este vechimea efectivă în muncă - 20 ani grupa I, 25 ani grupa II. Jurisprudența instanțelor naționale, a Curții Constituționale și a Curții Europene a Drepturilor Omului a confirmat aplicarea principiului fundamentai de drept tempus regit actum care presupune că dreptul la pensie de asigurări sociale de stat se stabilește față de condițiile prevăzute de actul normativ în vigoare la data deschiderii dreptului la pensie. În atare situație, intimata nu poate să modifice stagiul complet de cotizare de la 20 ani la 30 și 33 ani cum a procedat în cauză. Conform art. 451 Cod procedură civilă, se solicită cheltuielile de judecată ocazionate cu prezentul litigiu. În drept, au fost invocate dispozițiile art. 56 - 59 din Legea nr. 263/2010, art. 149 și 153 lit. g) din Legea nr. 263/2010, art. 451 Cod procedură civilă. În dovedirea acțiunii s-a solicitat încuviințarea probei cu înscrisuri. Pârâta C___ Județeană de P_____ S______ prin întâmpinarea depusă la data de 27.11.2017 (f. 14) a solicitat respingerea contestației ca nefondată și menținerea deciziei nr. xxxxxx/16.06.2017, ca fiind corectă și legală. În fapt, se arată că reclamantul a fost înscris inițial la pensie de limită de vârstă, prin decizia nr. 203.880/27.01.2000. Ulterior, drepturile de pensie ale reclamantului au fost recalculate conform dispozițiilor OUG nr. 4/2005, sens în care s-a emis decizia nr. 203.880/30.11.2005. La data de 20.01.2009, s-a emis decizia nr. xxxxxx. În buletinul de calcul al deciziei mai sus precizate, s-au reținut prin raportare la dispozițiile legale în materie, în vigoare și la înscrisurile depuse de către contestator, următoarele date: vârsta la data deschiderii dreptului la pensie: 52 ani și 11 luni; vârsta standard de pensionare: 62 ani; stagiul complet de cotizare prevăzut de lege: 20 ani; total stagiu de cotizare realizat: 38 ani, 05 luni și 05 zile, din care în condiții speciale, 13 ani, 05 luni și 04 zile; stagiu asimilat: 05 ani, 04 luni și 16 zile; spor aferent grupei I și II /cond. speciale și deosebite: 06 ani și 06 luni; punctaj mediu anual obținut prin evaluare: 2,xxxxx. Din analizarea dosarului de pensie al reclamantului, a rezultat că acesta îndeplinește condițiile prevăzute de dispozițiile alin. (2) ale art. 169 ind.1, sens în care s-a procedat la data de 16.06.2017, la emiterea Deciziei nr. 203.880, privind aplicarea prevederilor art. 169 ind. 1 din Legea nr. 263/2010. În cazul reclamantului, numărul de puncte corespunzătoare perioadelor de activitate desfășurate în grupe superioare de muncă, în plată la data de 31.12.2015, este de 25.xxxxx. Prin aplicarea dispozițiilor art. 169 ind. 1 alin. (1) lit. a din Legea nr. 263/2010, modificată prin Legea nr. 192/2015, s-a acordat reclamantului, o creștere a punctajului anual cu 50%, astfel: 25,xxxxx (număr puncte acordate pentru activitatea desfășurată în condiții speciale de către reclamant, în plată la data de 31.12.2015) x 50% (procent prevăzut de dispozițiile art. 169 ind.1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 263/2010, modificată prin Legea nr. 192/2015) = 12,xxxxx (număr puncte suplimentare acordate conform art. 169 ind. 1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 263/2010, modificată prin Legea nr.192/2015). Reclamantul, totalizează un număr de puncte realizate, de 59,xxxxx, la data de 31.12.2015 aspect care rezultă din buletinul de calcul. Astfel, reclamantul are 26,xxxxx puncte pentru activitatea realizată în condiții normale de muncă, 25,xxxxx puncte pentru activitatea realizată în condiții speciale și 7,xxxxx puncte pentru pensia suplimentară. Acestui număr total de puncte, se adaugă creșterea prevăzută art. 169 ind. 1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 263/2010, modificată prin Legea nr.192/2015: 59,xxxxx + 12,xxxxx = 72,xxxxx. Având în vedere dispozițiile art. 169 alin. (6) din Legea nr. 263/2010, modificată prin Legea nr. 192/2015, coroborat cu dispozițiile 169 alin. (3) din același act normativ, rezultă că în cazul reclamantului, devin incidente dispozițiile Legii nr. 263/2010, în forma existentă la data de 01.01.2016. Conform dispozițiilor Legii nr. 263/2010, forma actualizată la data de 01.01.2016, art. 56 alin. (5) „Stagiul complet de cotizare pentru persoanele prevăzute la alin. (1) este de 30 de ani.” Calculul punctajului pentru condiții speciale 25.xxxxx (puncte pentru grupa superioara la 31.12.2015) + 12.xxxxx(puncte suplimentare conform art.169 ) = 38,xxxxx 26,xxxxx (puncte pt. condiții normale) + 25.xxxxx (puncte pentru grupa superioară la 31.12.2015) + 3.xxxxx (puncte suplimentare pt. condiții normale) + 12.xxxxx (puncte suplimentare conform art.169 ) = 68,xxxxx 72,xxxxx ( număr total puncte realizate) - 68,xxxxx = 3,xxxxx ( număr puncte suplimentare pt. condiții speciale ) 38,xxxxx + 3,xxxxx = 42,xxxxx 42,xxxxx : 30 = 1,xxxxx-punctaj condiții speciale Calculul punctajului pentru condiții normale 26.xxxxx (puncte pentru condiții normale) + 3.xxxxx (puncte suplimentare pentru condiții normale) = 29,xxxxx 29,xxxxx : 33 =0,xxxxx - punctaj condiții normale Total punctaj mediu anual rezultat urmare aplicării art. 169 din Legea nr. 263/2010: 1,xxxxx + 0,xxxxx = 2,xxxxx Având în vedere că în urma recalculării a rezultat pentru reclamant un punctaj mediu anual de 2,xxxxx, mai mic față de cel aflat în plată la data de 31.12.2015, și anume 2,xxxxx, în baza art. 169 alin. (4) din Legea nr. 263/2010 s-au menținut pentru reclamant, punctajul mediu anual în plată și drepturile de pensie aferente. În ceea ce privește solicitarea reclamantului de utilizare la determinarea punctajului mediu anual a unui stagiu de cotizare de 20 ani, se apreciază că aceasta este nefondată. În cazul reclamantului, devin incidente dispozițiile art. 56 alin. (5) din Legea nr. 263/2010, forma actualizată la data de 01.01.2016, iar stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual este 30 de ani. Având în vedere considerentele mai sus expuse și cadrul legislativ mai sus precizat, se apreciază că decizia nr. 203.880/16.06.2017, emisă de către C___ Județeană de P_____ S______ este corectă și legală, motiv pentru care se solicită respingerea contestației ca nefondată. În drept, au fost invocate Legea nr. 3/1977; H.G. nr. 267/1990; OUG 4/2005; Legea nr. 263/2010; Legea nr. 192/2015; H.G. nr. 257/2011; art. 205 alin. (2), art. 411 alin. (1) pct. 2 Cod procedură civilă. La data de 04.12.2017, contestatorul L_____ V_____ a depus la dosar răspuns la întâmpinare (f. 19). Pentru justa soluționare a cauzei instanța a încuviințat pentru ambele părți proba cu înscrisurile depuse la dosar. Analizând actele și lucrările dosarului, asupra acțiunii de față, tribunalul constată următoarele: Reclamantul a fost înscris la pensie pentru limită de vârstă, în temeiul Legii nr.3/1977, conform Deciziei nr. xxxxxx din 27.01.2000 (fila 7), drepturi ce au fost recalculate conform OUG 4/2005, sens în care s-a emis Decizia nr.xxxxxx/30.11.2005. Pensiile din sistemul public, stabilite în fostul sistem al asigurărilor sociale de stat potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, au fost evaluate, în vederea recalculării în conformitate cu principiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, în conformitate cu prevederile HG nr. 1550/2004, și recalculate, conform OUG nr.4/2005, aprobata prin Legea nr. 78/2005. Potrivit art 1 alin (1) din OUG nr 4/2005 recalcularea se efectuează prin determinarea Potrivit art.1 alin. (1) din OUG nr.4/2005, recalcularea se efectuează prin determinarea punctajului mediu anual și a cuantumului fiecărei pensii, cu respectarea prevederilor Legii nr. 19/2000, precum și a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență. Determinarea punctajului mediu anual și cuantumul fiecărei pensii se face, potrivit art. 4, alin (1) din OUG nr.4/2005, pe baza datelor, elementelor și informațiilor din documentațiile de pensie aflate în păstrarea caselor teritoriale de pensii, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.550/2004 privind efectuarea operațiunilor de evaluare în vederea recalculării. În art. 2 din Anexa 1 la HG nr.1550/2004, s-a prevăzut la alin. (1) că, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual reprezintă vechimea integrală în muncă prevăzută de legislația în vigoare la data deschiderii dreptului la pensia de care persoana beneficiază sau care i se cuvine la data începerii operațiunilor de evaluare, iar la alin. (2) că, pentru persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis în intervalul 1 iulie 1977 - 31 martie 2001, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual va fi cel reglementat de Legea nr. 3/1977 . În cazul contestatorului, la determinarea punctajului mediu anual recalculat, s-a utilizat un stagiu de cotizare de 30 de ani, în considerarea art.56 alin. 5 din Legea nr.263/2010, care prevede că stagiul complet de cotizare este de 20 de ani pentru persoanele care au realizat cel puțin 20 de ani în locuri de muncă prevăzute la art. 30 alin. (1) lit. a) din lege, respectiv de 30 de ani pentru persoanele care au realizat cel puțin 20 de ani în locuri de muncă prevăzute la art. 30 alin. (1) lit. f) din lege. Contestatorul solicită utilizarea unui stagiu de cotizare de 20 de ani, invocând incidența dispozițiilor art.14 din Legea nr.3/1977. Potrivit acestui text de lege, persoanelor care au lucrat efectiv cel puțin 20 ani în locuri care, potrivit legii, se încadrează în grupa I de munca, sau cel puțin 25 ani în grupa II de munca, la stabilirea pensiei li se ia în calcul, pentru fiecare an lucrat în aceste grupe câte: a) un an și șase luni pentru grupa I de munca; b) un an și trei luni pentru grupa II de muncă. Pe această bază persoanele care au lucrat în grupele I și a II-a de muncă au dreptul, la cerere, să fie pensionate la împlinirea vârstei de: a) 52 ani, pentru grupa I și 57 ani pentru grupa II, bărbații; b) 50 ani pentru grupa I și 52 ani pentru grupa II, femeile. Persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute de alin. (1) sunt pensionate la cerere și la 50 de ani, atât bărbații cât și femeile din grupa I de munca, și la 55 ani bărbații sau 50 de ani femeile din grupa II de muncă. În vederea soluționării acestei cereri, au fost analizate înscrisurile depuse la dosarul cauzei. Din acest probatoriu rezultă că dreptul la pensie pentru limită de vârstă pentru contestator s-a deschis la data de 01.03.2000, dată la care a îndeplinit condițiile prevăzute la art.14 din Legea nr.3/1977, respectiv, avea vârsta de 52 de ani și 11 luni și o vechime în muncă de 38 de ani și 05 zile, din care efectiv în condiții speciale: 13ani, 05luni și 04 zile cu un spor aferent grupei I și II/condiții speciale de 06 ani și 06 luni. Prin Decizia nr. 11 din 25 mai 2015 pronunțata de ICCJ într-un recurs în interesul legii, s-a stabilit că, în interpretarea și aplicarea unitară a stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu dispozițiilor art. 2 alin. (1), art. 4 alin. [1] din OUG nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat, aprobata prin Legea nr. 78/2005, cu modificările si completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 2 alin. 1 si 3 din anexa 1 la HG nr. 1550/2004 de aprobare a Normelor metodologice de evaluare a pensiilor din sistemul public, stabilite în fostul sistem al asigurărilor sociale de stat potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, în vederea recalculării in conformitate cu principiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, punctajul mediu anual pentru persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis in intervalul 1 iulie 1977 - 31 martie 2001 este : 20 de ani în cazul celor care au lucrat efectiv în grupa I de muncă, respectiv 25 de ani în cazul celor care au lucrat efectiv în grupa a II - a de muncă, conform art. 14 din Legea nr. 3/1977, cu modificările și completările ulterioare; și de 30 de ani (în cazul bărbaților) și 25 de ani (în cazul femeilor), pentru cei care au lucrat efectiv în grupa a III - a de muncă, potrivit art. 8 alin. 1 din Legea 3/1977, cu modificările și completările ulterioare. S-a reținut în motivare că și în prezent este posibilă aplicarea dispozițiilor O.U.G. nr.4/2005, aprobată cu completări prin Legea nr.78/2005, chiar dacă acest act normativ este abrogat prin Legea nr.263/2010, întrucât evaluarea în vederea recalculării și recalcularea pensiilor stabilite în baza legislației în vigoare anterior datei de 1 aprilie 2001 (așadar în baza Legii nr.3/1977) în mod necesar trebuie a fi realizată în baza H.G. nr.1550/2004 și O.U.G. nr.4/2005, aprobată cu completări prin Legea nr.78/2005, întrucât raportul juridic de drept material este guvernat de aceste norme. Aceste norme, aplicabile efectelor viitoare ale deciziilor de pensionare emise sub imperiul Legii nr.3/1977, și aflate în plată la momentul adoptării lor, au valoare de acte normative tranzitorii, astfel încât pensiilor stabilite sub legea veche să le poată fi aplicate, pentru efectele lor viitoare, dispozițiile noi, date fiind prevederile art.180 alin.1 din Legea nr.19/2000. Pentru cei al căror drept la pensie a fost stabilit în perioada 1 iulie 1977 - 31 martie 2001 și care au lucrat efectiv 20 de ani în grupa I de muncă ori 25 de ani în grupa a II-a de muncă, stagiul complet de cotizare coincide cu vechimea integrală în muncă prevăzută la art.14 din Legea nr.3/1977, vechime la împlinirea căreia (cumulată cu condiția vârstei legale de pensionare, derogatorie și aceasta) aveau vocația înscrierii la pensia integrală pentru munca depusă și limită de vârstă. D___ în cazul persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost stabilite în același interval și care au lucrat în grupa a III-a de muncă stagiul complet de cotizare este de 30 de ani în cazul bărbaților și 25 de ani în cazul femeilor, prin luarea în considerare a dispozițiilor art.8 alin. (1) din Legea nr.3/1977, care consacră vechimea integrală în muncă de drept comun. Dispozițiile art.14 din același act normativ sunt dispoziții de excepție de la regulă, aplicabile în mod prioritar în interpretarea coroborată a art.2 alin. (1) și (3) din Anexa la H.G. nr.1550/2004, cu modificările ulterioare. Această decizie este obligatorie pentru instanțe, conform art.517 Cod proc. civilă. Totodată, este de subliniat că, prin Decizia nr.40/22.09.2008 pronunțată de ICCJ într-un recurs în interesul legii, s-a stabilit că, și în privința persoanelor ale căror drepturi s-au deschis în intervalul 01.07.xxxxxxxxxxxxxxx01 și care și-au desfășurat activitatea în grupe speciale de muncă, stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual, este cel reglementat de art. 14 din Legea nr. 3/1977. Potrivit art. 169 din Legea nr. 263/2010, (1) Pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi de pensie au fost stabilite potrivit legislației anterioare datei de 1 ianuarie 2011, care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa I și/sau grupa a II-a de muncă potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, respectiv activități în locuri de muncă încadrate în condiții deosebite și/sau condiții speciale, potrivit legii, beneficiază de o creștere a punctajelor anuale realizate în aceste perioade, după cum urmează: a) cu 50% pentru perioadele în care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa I de muncă sau în locuri de muncă încadrate în condiții speciale; b) cu 25% pentru perioadele în care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa a II-a de muncă sau în locuri de muncă încadrate în condiții deosebite. (2) Prevederile alin. (1) se aplică pensionarilor ale căror drepturi de pensie s-au deschis anterior datei de 1 ianuarie 2011 și care, conform prevederilor legale în vigoare, nu au beneficiat de majorarea punctajelor anuale conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, aprobată prin Legea nr. 154/2009, Legii nr. 218/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, art. 782 din Legea nr. 19/2000, de prevederile art. 169 din prezenta lege, precum și de majorarea punctajului pentru perioadele realizate în condiții speciale după data de 1 aprilie 2001. (3) În cazul persoanelor prevăzute la alin. (2), la numărul total de puncte realizate de acestea până la data prezentei recalculări se adaugă numărul de puncte corespunzător majorării rezultate în urma aplicării prevederilor alin. (1), la determinarea punctajului mediu anual utilizânduse stagiile complete de cotizare prevăzute de lege, corespunzătoare fiecărei situații. (4) În situația în care, în urma aplicării prevederilor alin. (1) - (3), rezultă un punctaj mediu anual mai mic, se menține punctajul mediu anual și cuantumul aferent aflat în plată sau cuvenit la data recalculării. (5) Recalcularea prevăzută la alin. (1) - (4) se efectuează în termen de 24 de luni, calculat de la data de 1 ianuarie 2016. (6) Drepturile de pensie recalculate potrivit alin. (1) - (5) se cuvin și se plătesc începând cu data de 1 ianuarie 2016. Faptul că reclamantul a beneficiat de prevederile OUG nr. 100/2008 și de cele ale art. 169 din Legea nr. 263/2010 nu este de natură să conducă la o altă soluție în cauză având în vedere că aplicarea stagiului complet de cotizare de 20 de ani în cazul contestatorului nu este condiționată de neaplicarea în cazul său a acestor dispoziții legale ci, dimpotrivă, aplicarea dispozițiilor OUG nr. 100/2008 și ale art. 169 din Legea nr. 263/2010 este condiționată de neaplicarea unui stagiu complet de cotizare special. De altfel, instanța constată că potrivit art. 169 alin. 3 din Legea nr. 263/2010 trebuie utilizate stagiile complete de cotizare prevăzute de lege, iar nu de „prezenta lege”, astfel încât în cazul contestatorului trebuie utilizat stagiul de cotizare stabilit la data ieșirii sale la pensie, respectiv cel de 20 de ani prevăzut de art. 14 din Legea nr. 3/1977. Pentru considerentele de fapt și de drept prezentate, instanța va admite cererea și va obliga pârâta CJP S______, la revizuirea drepturilor de pensie ale contestatorului prin utilizarea unui stagiu complet de cotizare de 20 de ani și emiterea unei noi decizii de pensii în acest sens. În temeiul art.451-453 din Codul de procedură civilă, CJP S______ va fi obligată să achite contestatorului suma de 800 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu de avocat, justificat cu chitanța depusă la dosar (f.23). PENTRU ACESTE MOTIVE, ÎN NUMELE LEGII, HOTĂRĂȘTE: Admite contestația formulată de contestatorul L_____ V_____ (CNP xxxxxxxxxxxxx) cu domiciliul în oraș Gura Humorului jud S în domiciliul în oraș Gura Humorului, ________________, _____________, jud. S______ în contradictoriu cu intimata C___ Județeană de P_____ S______ (CUI xxxxxxxx; cont RO48TREZxxxxxxxxxxx) cu sediul în mun. S______, ___________________.n., jud. S______. Anulează decizia nr. xxxxxx/16.06.2017 emisă de intimată. Obligă intimata C___ Județeană de P_____ S______, la emiterea unei noi decizii de pensionare în favoarea contestatorului, în care să se utilizeze stagiul complet de cotizare la determinarea punctajului mediu anual de 20 de ani, în loc de 30 de ani. Obligă intimata C___ Județeană de P_____ S______ să plătească contestatorului suma de 800 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu drept de apel, care se depune la Tribunalul S______, în termen de 30 de zile de la comunicare. Pronunțată în ședința publică din 29.01.2018. PREȘEDINTE, ASISTENȚI JUDICIARI, GREFIER, A_______ A________ A________ O_____ B_____ L______ M____ C_______ N______ A_____ Red. B.L.M / A.A. Dact. C.N.A. 4 ex. 22.02.2017 Portal > Curtea de Apel SUCEAVA > Informaţii dosar Informaţii dosar Informaţii generale Părţi Şedinţe Căi atac Citare prin publicitate Informaţii generale Nr. unic (nr. format vechi) : 7509/86/2017 Data inregistrarii 23.03.2018 Data ultimei modificari: 06.06.2018 Sectie: Secția I civilă Materie: Asigurări sociale Obiect: recalculare pensie Stadiu procesual: Apel Părţi Nume Calitate parte LOSTUN VASILE Intimat Reclamant CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII SUCEAVA Apelant Pârât Şedinţe 06.06.2018 Ora estimata: 09:30 Complet: C2A CMAS Tip solutie: Nefondat Solutia pe scurt: Respinge apelul ca nefondat. Obligă pârâta-apelantă să plătească reclamantului-intimat suma de 800 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată din apel. Definitivă. Pronunțată în ședință publică. Document: Hotarâre 425/2018 06.06.2018 Căi atac Dată declarare Parte declarantă Cale de atac 20/03/2018 CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII SUCEAVA, Apel | |
|
|